• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
چهارباغ:

جلسه انجمن کتابخانه های چهارباغ به ریاست مهندس جعفری برگزار شد

  • کد خبر : 6565
  • 19 مهر 1401 - 11:22
جلسه انجمن کتابخانه های چهارباغ به ریاست مهندس جعفری برگزار شد
جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان به ریاست مهندس جعفری فرماندار و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه محترم، مدیرکل امور کتابخانه های استان و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه محترم با اشاره به تازه تاسیس بودن شهرستان چهارباغ، خواستار تقویت چارت اداری امور کتابخانه ها و افزایش نیروی انسانی در این اداره شد.

در ادامه مهندس جعفری فرماندار شهرستان گفت: عضو گیری و جذب مخاطب برای کتابخانه به منطور افزایش سرانه مطالعه و سرانه کتابخوانی یک ضرورت است که باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت پذیرد و دایر شدن کتابخانه سیار نیز از مطالبات شهرستان چهارباغ از اداره کل متبوع است.

فرماندار چهارباغ خاطرنشان کرد: استفاده از فضای کتابخانه ها برای آموزش های مختلف از جمله توانمندسازی در حوزه اشتغال، کارآفرینی، صنایع دستی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی موجب رونق گرفتن کتابخانه ها نیز خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها اظهار داشت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و مصوبه جلسه مقرر گردید، این سهمیه به صورت ماهیانه توسط شهرداری چهارباغ به اداره امور کتابخانه های عمومی پرداخت شود که گام مهمی در توسعه این حوزه خواهد بود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی چهارباغ در انتها گفت: نباید از ظرفیت خیرین و معتمدین نیز غافل شد و برای توسعه کتابخانه ها به ویژه در مناطق محروم شهری از آن استفاده کرد چرا که یکی از شاخص های توسعه یافتگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، کیفیت و کمیت سرانه های کتابخانه ای است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6565