• برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
6
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج:

وزارت آموزش و پرورش، تربیت دینی و اسلامی را سرلوحه آموزش معلمان قرار دهد

  • کد خبر : 6403
  • 09 مهر 1401 - 8:13
وزارت آموزش و پرورش، تربیت دینی و اسلامی را سرلوحه آموزش معلمان قرار دهد
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: وزارت آموزش و پرورش، تربیت دینی و اسلامی را سرلوحه آموزش معلمان قرار دهد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در کرج افزود: همه معلمان در کنار کتاب های درسی ضرورت دارد در کلاس ها مجهز به پبوندهای دینی شوند.
وی با اشاره به اینکه معلم باید اول تربیت دینی – اسلامی شود، خاطرنشان کرد: معلمان باور مند می توانند دانش آموزان باور مند تربیت کنند؛ در مدارس به مسائل قرآنی و آموزش مهارت های زندگی ، معارف اسلامی و مهارت های حرفه ای توجه ویژه شود.
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه آموزش و پرورش به آموزش تربیتی دانش آموزان در دوره پیش دبستانی تا پایه سال سوم ابتدایی توجه خاصی داشته باشد، عنوان کرد: بیشتر فعالیت های تربیتی آموزش و پرورش به این گروه سنی معطوف شود زیرا اثر تاثیرگذاری آن بالا است.
امام جمعه کرج ادامه داد: آموزش و پرورش انتقال مهارت آموزی به دانش آموزان را در اولویت برنامه ها قرار دهد ضمن آنکه باید دقت شود آثاری از سند ۲۰۳۰ در مدارس دیده نشود.
وی توجه آموزش و پرورش به گزینش معلمان و تربیت و جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان را ضروری دانست و تاکید کرد: به کتب درسی دانش آموزان هم توجه شود چون آموزش و پرورش به برنامه تحولی از جمله در محتوای کتاب های درسی دارد.
وزیر آموزش و پرورش در این نشست به بازار سازی رسانه ها ی خارجی برای عدم حضور و تلاش دانش آموزان در مدارس ایران اشاره کرد و افزود: امسال ۱۶ میلیون دانش آموز با همراهی یک میلیون معلم در مدارس کشور مشغول تحصیل شدند.
یوسف نوری خاطرنشان کرد: ۴۹ میلیون جلد کتاب در ۹۰۰ عنوان در مدارس کشور توزیع شده است.
وی بیان داشت : با همت خیرین و توجه دولت امسال فضاهای آموزشی و فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در استان ها با آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان آماده شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ در مدارس ایران اجرا نمی شود، عنوان کرد: برای مسائل تربیتی و مهارتی دانش آموزان هم در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی شده است.
وی گفت: وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین است و نیاز به همراهی سایر دستگاه ها دارد.
نوری افزود: امسال سهمیه جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان را به تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر افزایش دادیم.
وی تاکید کرد: با نگاه به دانشگاه فرهنگیان توانستیم بخشی از مشکلات آن را کاهش دهیم و مشکل کمبود نیرو را با ساز و کارهای داخلی برطرف کردیم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6403