• برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5
رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران:

5 هزار نفر امدادگر گازبان دارای گواهینامه صلاحیت حرفه ای هستند

  • کد خبر : 6131
  • 28 شهریور 1401 - 9:00
5 هزار نفر امدادگر گازبان دارای گواهینامه صلاحیت حرفه ای هستند
رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: از 12 هزار نفر امدادگر گازبان فعال در کشور حدود 5 هزار نفر دارای گواهینامه صلاحیت حرفه ای هستند.

حمیدرضا ادیب نیا در حاشیه برگزاری آزمون عملی امدادگران شرکت گاز استان تهران و البرز اظهار کرد: در سال 1397 آزمونی از امدادگران در شرکت گاز استانی در سراسر کشور برگزار شد که متاسفانه حدود 70 درصد از همکاران نتوانستند توانایی مهارتی خود را نشان دهند و حداقل امتیازهای لازم را کسب کنند.

وی افزود: با این وضعیت شرکت ملی گاز ایران به این فکر افتاد که به دلیل اهمیت شغل همکاران زیرساخت لازم برای تاثیری که در ایمنی بر عهده دارند، برای ارتقای دانش آنان ایجاد کند.

رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: برای رسیدن به این هدف نخست با سازمان فنی و حرفه ای وارد مذاکره شدیم و تفاهم نامه ای به این منظور منعقد شد و بعد از آن استاندار آموزشی مشاغل نیروهای امدادگر، گازبان و کنتور خوان استخراج و محتوای آموزشی تدوین و سپس مدرسان و مربیان لازم برای آموزش تربیت شدند.

ادیب نیا بیان کرد: همه این همکاران که مجموع آن 12 هزار نفر می شوند در کشور به صورت تئوری و عملی آموزش دیدند که امروز آزمون صلاحیت حرفه ای آنان در استان های تهران و البرز به میزبانی مرکز شهید خدایی در البرز در حال برگزار ی است.

وی اظهار کرد: از استان تهران 700 نفر در آزمون تئوری شرکت کردند که حدود 600 نفر موفق به کسب نمره قبولی در آزمون تئوری شدند و در این آزمون که عملی است حضور پیدا کردند که امیدورام در این مرحله هم موفق شوند.

رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: همکارانی که دارای گواهینامه مهارت می شوند به منزله این است که آموزش و مهارت لازم را در حرفه ای که مشغول هستند را فرا گرفته و با موضوع آشنا هستند و این آموزش ها اطمینان خاطر به جامعه می دهد.

ادیب نیا اظهار کرد: مرکز شهید خدایی از نخستین مراکز آموزشی صلاحیت حرفه ای است که بر اساس تفاهم نامه میان شرکت ملی گاز و سازمان فنی و حرفه ای ایجاد شده و حدود 80 درصد از استانداردهای لازم را دارد.

وی با قدردانی از همکاران در شرکت گاز استان البرز گفت: آموزش هایی که برای مشاغل مختلف در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد دائمی است و بعد از پایان آموزش نیروهای امدادگر، گازبان و کنتور خوان در 20 مهر آموزش سایر مشاغل را آغاز می کنیم.

رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: تا کنون در کشور از 12 هزار نفر امدادگر گازبان حدود 5 هزار نفر دارای گواهینامه صلاحیت حرفه ای شدند و هدف ما تا پایان سال رسیدن به عدد 10 هزار نفر است و تا پایان سال 1403 همه 50 هزار نفر نیروهای پیمانکار طرف قرارداد شرکت ملی گاز ایران دارای گواهینامه صلاحیت حرفه ای می شوند.

ادیبب نیا ادامه داد: 27 مرکز مشابه مرکز آموزشی شبیه مرکز شهید خدایی در کشور فعال است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6131