• برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7
کمالشهر:

حضور دكتر عسگری در كمالشهر و رسیدگی به مشكلات و رفع موانع پیش رو

  • کد خبر : 6022
  • 21 شهریور 1401 - 9:02
حضور دكتر عسگری در كمالشهر و رسیدگی به مشكلات و رفع موانع پیش رو
شهردار کمالشهر در جلسه ای که با حضور دکتر عسگری نماینده مجلس شورای اسلامی ، مهندس فانی مدیر کل امور فنی استانداری ، آقابراری معاون سیاسی فرمانداری شهرستان کرج ، فتاح پور رئیس سازمان بهزیستی شهرستان کرج ، حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان ، قلیزاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 شهرستان ، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان ، معاونین اداره برق استان ، ریاست و اعضای شورای اسلامی و مسئولین شهری برگزار شد، با بیان مشکلات کمالشهر گفت: جهت نیل به اهداف عالی خدمت رسانی ، مسیر ناهمواری پیش روی ماست که گذر همراه با رضایت خاطر و موفقیت آمیز از این راه پر فراز ونشیب ، جز با همکاری مسئولین خدوم میسر نمی باشد.

دکتر بهمنی در ادامه ضمن برشمردن مشکلات شهرکمالشهر گفت:در خصوص جابجایی بازار سنگ فروشان ، جلساتی با مسئولین ذیربط در حال برگزاری و مدیریت شهری جهت اختصاص زمین با قید فوریت، در حال اتخاذ اقدامات لازم است و نیروی انتظامی جهت نظارت بر جابجایی و اداره راه وشهرسازی نیز نسبت به واگذاری زمین به شهرداری در حال تکمیل سیرمراحل قانونی می باشند.

وی در ادامه گفت: مشکلات حوزه آموزش و پرورش که به جهت تراکم جمعیتی تبدیل به چالشی شده برای مسئولین و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل از جمله مواردی است که جهت رفع آن، اقدامات عاجلی از سوی مدیریت شهری در دست اقدام است.

شهردار کمالشهر در ادامه با اشاره به زمینی که مقرر است از سوی اداره برق ، با وجود انجام کامل تعهدات از سوی مدیریت شهری به این شهرداری ، واگذار گردد گفت:امیداست بزودی با تحقق کامل این امر ، زمین مذکور طبق برنامه ریزی های لازم تبدیل به فضای سبز گردد.

دکتر بهمنی در ادامه ضمن تاکید بر مشکلات ناشی از روان آبهای سطحی و لزوم رسیدگی به مشکلاتی که به تبع آن گریبانگیر بهداشت و سلامت جامعه است ، گفت: طرح ها و برنامه هایی در جهت ساماندهی و رفع آن در دست بررسی و اقدام است که باهمکاری مسئولین ذیربط طی طرح جامعی که برای ساماندهی این مشکل ، در سطح استان در دست اقدام است ، مرتفع خواهد شد .

شهردار کمالشهر در ادامه از بیمارستان کمالشهر به عنوان مهمترین امری که مدیریت شهری در مسیر خدمت ، با آن مواجه است نام برد و افزود:پس از حضور ریاست محترم جمهور و تصویب اختصاص 2هزار میلیارد ریال(200میلیارد تومان) از اعتبارات ملی به این پروژه ، شهرداری موظف به پرداخت 50میلیارد ریال(معادل 5میلیارد تومان) گردید که با خرید میلگرد جهت سقف بیمارستان به تعهدات خودعمل نمود، و گام بعدی مستلزم تسریع در اختصاص بودجه مذکور می باشد .

شهردار کمالشهر در خصوص آسفالت کنار گذر اتوبان کرج گفت:مقرر شد جهت آسفالت کنار گذر اتوبان که در محله پیشاهنگی واقع است ، جلسه ای با محوریت مدیر کل امور فنی استانداری و با حضور مدیریت شهری، مدیر کل راهداری ومعاون سیاسی فرمانداری کرج تشکیل و نسبت به تامین بودجه و تقسیم کار بین ادارات مربوطه اقدام گردد.

دکتر بهمنی با اشاره به بازگشائی کمربندجنوبی کمالشهر و مشکلات پیش روی این پروژه عمرانی گفت: در این خصوص ، چندی است که مدیریت شهری علی رغم تلاشهای بسیار ، موفق به رفع برخی مشکلات آن نگردیده ، مقرر گردید مستندات لازم به دفتر نماینده مجلس ارائه و موضوع از طریق معاونت فنی استانداری ، وزارت جهاد و دادستانی استان پیگیری گردد.

در این جلسه دکتر عسگری نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب و ضمن اشاره به مشکل آبهای سطحی که بسیار مورد توجه و تاکید مسئولین شهری است گفت: محاسبه قبلی که برای رینگ سراسری فاضلاب شهری برآورد شده بود بیش از 400 میلیون تومان بود که قطعا با بررسی مجدد دو برابر خواهد شد و این مبلغ در بودجه عمرانی استان بسیا رمحسوس و قابل توجه است و این امر لزوم اولویت بندی مشکلات استان را دوچندان مینماید .

وی درادامه با اشاره به مشکلات بلوار پیام(جاده قزلحصار)گفت: یکی از مهمترین خدمات مجلس یازدهم ، تعیین تکلیف جاده قزلحصار پس از 20سال بودکه مهر تاییدی بر پیگیری ها و دغدغه های نمایندگان است.

دکتر عسگری با مثبت خواندن روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان کمالشهر افزود: باعنایت به سفر ریاست محترم جمهور و با پیگیری های نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ورفع موانع ، این امر باوجود مشکلات پیش روی ، تحقق یافت و اکنون شهروندان محترم شاهد سیر صعودی اقدامات عمرانی آن هستند.

وی با اشاره به همکاری و هم افزایی نهادهاو سازمانها با بکارگیری امکانات ، باهدف برون رفت از مشکلات شهری گفت: کمالشهربه جهت مهاجرپذیری بامشکلات عدیده ای در بخش های مختلف از جمله آموزش و پرورش ،بهداشت و درمان و خدمات شهری دست وپنجه نرم میکند وما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس سعی برآن داریم تا با جذب اعتبارات لازم و حمایت از کمک های دولتی به شهرهایی قبیل کمالشهر ، گامی درجهت رفع مشکلات و ایجاد رفاه نسبی شهروندان برداریم.

در حاشیه این نشست مجیدافشار ریاست شورای اسلامی کمالشهر ضمن ابراز خرسندی از همراهی و دغدغه مندی مسئولین استانی نسبت به رفع مشکلات شهروندان گفت: امید است با همدلی و همراهی بیشتر مسئولین ، شاهد رفع مشکلات شهر و ارتقاءکیفی معیشت شهروندان باشیم .

رئیس شورای اسلامی با اشاره به کمپ های غیر مجاز سطح شهر گفت: معضل کمپها همچنان در روند اقدامات فرهنگی شهر سایه انداخته و این امر را تحت الشعاع قرارداده که در این خصوص مدیریت شهری باهمکاری بهزیستی باتشکیل تیم شناسائی مشترک جهت احصاء و جمع آوری مراکز مذکور ، اقداماتی خواهد داشت که میتواند در بهبود این وضعیت کمک بسزایی نماید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص کمپهای مجاز نیز مقرر گردید اداره کل بهزیستی نسبت به رعایت اصول شهری و مسکونی در احداث یا تمدید مجوزهای کمپ ها در خارج از بافت مسکونی شهر اقدام نماید .

وی در خاتمه و با اشاره به مهمترین مصوبات این نشست گفت:پس از طرح مشکلات از سوی مدیرت شهری ، مقرر گردید بهسازی پل های عابرپیاده فی مابین پیشاهنگی و گلدشت توسط اداره کل راهداری ومشکل عدم روشنائی معابر و جابجایی تیرهای برق با قید فوریت ، توسط شرکت برق استان و با پیگیری معاونت سیاسی فرمانداری کرج ، انجام پذیرد.

وی افزود: در بحث فرهنگی نیز مقرر گردید موضوع سرای محله و در بحث عمرانی و خدمات شهری ، بهسازی آسفالت معابر، ساماندهی سگ های بلاصاحب ، نظارت بر عملکرد پلیس ساختمان و ساخت و سازهای غیرمجاز و ساماندهی نظافت معابرتوسط مدیریت شهری به جد پیگیری ونتیجه اقدامات به سمع و نظر مردم شریف کمالشهر برسد.

گفتنی است پیش از این جلسه ، مسئولین طی بازدید میدانی از سطح شهر با مشکلات شهر مهاجر پذیر کمالشهر آشنا شدند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6022