کاهش آبدهی چاه های البرز

ذوالفقار مهدی‌زاده اظهار کرد: کاهش آبدهی چاه‌های البرز زنگ خطر جدی منابع تأمین آب شرب را به صدا درآورده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۹ درصد از منابع تأمین کننده نیاز آبی استان البرز را سفره‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های عمیق (۵۷۵ حلقه چاه) تشکیل می‌دهد منابعی که با برداشت‌های بی‌رویه از آنها بشدت ضعیف و کم آب شده و یک سوم از میزان تولید آنها کاسته شده و عمق حفاری چاه‌ها، را هم از حدود ۱۲۰ متر به بیش از ۲۷۰ متر رسانده است.

مدیرعامل آبفای البرز افزود: کاهش بارندگی‌ها و مواجه بودن با سال‌ها خشکسالی و ادامه دار بودن آن از یکسو و افزایش جمعیت و افزایش مصرف ونیز مصرف آب بیش از الگوی متعادل و استاندارد شرایط دشواری را پدید آورده است.

وی تصریح کرد: به طوری که در بعضی از روزهای تابستان و در اوج گرما و پیک مصرف حجم منابع تأمین، ذخیره و توزیع آب کفاف نیازهای آبی مشترکان را نداده و در بعضی از ساعات با افت فشار و گاه با قطع آب بخصوص در طبقات بالای ساختمان‌ها روبه‌رو می‌شویم.

مهدی‌زاده از مشترکان درخواست کرد همچون همیشه با کاهش مصارف خود در حد ۱۰ درصد و رعایت شیوه‌های درست آب در هنگام استحمام و کاهش مدت زمان آن به حداکثر ۵ دقیقه، نصب سایبان، استفاده از دور کند و تنظیم شناور کولرهای آبی و… به تعادل بخشی به شبکه توزیع برای گذر از تابستان گرم یاری رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا