• برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
رییس شورای اسلامی شهر کرج:

بخشی از ساخت و سازها به خاطر نقص در نظارت یا نداشتن ایمنی به دغدغه مدیریت شهری تبدیل شده است

  • کد خبر : 5157
  • 09 مرداد 1401 - 14:45
بخشی از ساخت و سازها به خاطر نقص در نظارت یا نداشتن ایمنی به دغدغه مدیریت شهری تبدیل شده است
رییس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بخشی از ساخت و سازها به خاطر نداشتن ایمنی امروز به دغدغه مدیریت شهری کرج تبدیل شده است، گفت : تلاش ها بر تشکیل کمیته های مختلف برای استحکام بخشی و ساماندهی این بناها در کرج معطوف شده است.

جواد چپردار در حاشیه همایش کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز اظهار داشت : امروز از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز به خاطر دغدغه  استحکام ساختمان ها قدردانی می کنیم و درصدد هستیم تا با همکاری این سازمان و سایر تشکل های اجرایی راهکارهای اساسی برای استحکام بخشی به ساخت و سازها اتخاذ شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در زمان حاضر مدیریت شهری کرج دارای متخصصان خبره و با تجربه در بخش های مختلف از جمله ساختمان است که این مهم مورد توجه شورای ششم قرار گرفته و از این ظرفیت ها در مجموعه مدیریت شهری برای ساماندهی ساخت وسازها استفاده خواهد شد.

چپردار بیان کرد : حوداث اخیر کشور در زمینه بناهای غیر مقاوم سبب شد تا این مقوله در نگاه نخست مدیریت شهری کرج قرار گیرد ؛ امروز موضوع  استحکام بناها در سه وجه بررسی می شود؛ اول اینکه ساختمان هایی هستند که در دوره های گذشته ساخته شده اند و رعایت استاندارد ها و قوانین در ساخت آنها انجام نشده است که می بایست در این حوزه اطلاعات و آمار لازم تهیه شود.

وی اظهار داشت :قسمت دیگر ساختمان های  در حال احداث هستند و  مجوز ساختمانی از مدیریت شهری گرفته اند که می بایست دقت کرد  و با  همراهی سازمان  نظام مهندسی ساختمان در ساخت و ساز استاندارد ها و مقررات را اعمال کنیم ؛ دیگر اینکه در آینده اگر قرار است در مدیریت شهری در حوزه ساختمان فعالیت صورت گیرد باید این مقررات و الزامات رعایت شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: امروز  برای کاهش دغدغه ها در این بخش ما در شورای شهر کرج آماده هستیم تا همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز و سازندگان کمیته های مشترکی شکل بگیرد تا حوزه مدیریت شهری و حوزه نظارت در شوراها و سازمان نظارت بر ساختمان و سازندگان در کنار هم باشیم و پیشنهاداتی که در این حوزه است دریافت کنیم ؛  آنجا که نیاز است در حوزه نظارتی و در حوزه تعیین قانون در شوراها و مدیریت شهری اقدام کنیم .

وی با اشاره به موضوع انتخاب شهردار کرج گفت :  شهردار منتخب شورا  از جنس مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان است و در تلاش هستیم هر چه سریع تر در خصوص ساخت وسازها و ایمنی بناها اقدامات لازم صورت گیرد.

چپردار بیان داشت: در کمیسسیون های عمران و شهرسازی  شهر کرج نشست هایی متعددی برای ساماندهی ساخت و سازها برگزار شد ؛ آنچه که به صلاح این شهر است بر اساس واقعیت ها و مقررات موجود تصمیم گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ساختمان سازی براساس مقررات تک نقشه یا دونقشه ای هرچه که باشد،این مغایرت فنی ریشه در تهیه، تکمیل و تثبیت نهایی طرح تفضیلی دارد ولیکن وضعیت جاری به تکالیف دقیق نظارتی در شورای شهر،مدیریت شهری و به ویژه سازمان نظارت بر ساختمان می افزاید و نقش بازرسی یا نظارت دقیق در ساخت و ساز را بیش از پیش روشن می سازد و نیز اصلاح طرح تفضیلی موجود باید مورد بررسی و واکاوی تخصصی در کمیته های مشترک قرار گیرد تا با استحکام بخشی ساختمان از دغدغه ها در این بخش کاسته شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=5157