• برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز:

استانداری البرز یکی از دستگاه های برتر در حوزه دسترسی آزاد به اطلاعات شد

  • کد خبر : 5154
  • 09 مرداد 1401 - 14:40
استانداری البرز یکی از دستگاه های برتر در حوزه دسترسی آزاد به اطلاعات شد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز گفت: استانداری البرز با 93 درصد پاسخگویی به عنوان یکی از دستگاه های برتر در حوزه دسترسی آزاد به اطلاعات معرفی شد.

محمدرضا جهانشاهلو با بیان این مطلب در حاشیه همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور که با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر جهرمی سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت و دکتر غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فراهم کردن فرصت مناسبی برای تحقق بخشی از حقوق شهروندی است که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت توانست بستری برای دسترسی مردم همه انواع اسناد و اطلاعات مکتوب و الکترونیک منهای اسرار دولتی طبقه بندی شده فراهم کند.
وی با اشاره به فعال شدن سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از تیرماه ۱۳۹۶ افزود: راه اندازی این سامانه گام بزرگی در مسیر اجرای این ‏قانون محسوب می‌شود. در این راستا شهروندان می‌توانند درخواست خود را برای دسترسی به اطلاعات از طریق درگاه الکترونیک حقیقی با ثبت‌نام در سامانه به ‏آدرس‎ foia.iran.gov.ir ‎و ایجاد حساب کاربری، سئوالات خود را مطرح نمایند.
جهانشاهلو تاکید کرد: طبق این قانون پس از ثبت ‏درخواست‌ها از سوی مردم، دستگاه‌ها موظف‌ هستند ظرف حداکثر ۱۰ روز پاسخ ‏درخواست‌ها را در حساب کاربری فرد سئوال کننده درج کنند.
بر اساس این قانون تمامی دستگاه های اجرایی موظف به ثبت نام در سامانه بوده و از طریق رمز عبور و کاربری که از سوی دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برای آنان تعریف می شود، باید به پرسش های مطرح شده از سوی شهروندان پاسخ دهند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز در ادامه سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با توجه به سیاست دولت مردمی سیزدهم در خصوص تکریم ارباب رجوع و ارتباط تنگاتنگ با مردم نسبت به پاسخگویی به سئوالات مردمی کوشا باشند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=5154