• برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4
شهردار هشتگرد:

ساماندهی کاروانسرای ینگی امام

  • کد خبر : 4723
  • 18 تیر 1401 - 10:20
ساماندهی کاروانسرای ینگی امام
با پیگیری مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد و مساعدت دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ، جلسه هماهنگی تحویل و بهره‌برداری از کاروانسرای تاریخی ینگی امام با حضور محمدی مدیرکل میراث فرهنگی در فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

شهردار هشتگرد در این جلسه به آمادگی مدیریت شهری برای تحویل ، بهره‌برداری و ساماندهی کاروانسرای ینگی امام به عنوان مجموعه ای فاخر در این شهر اشاره کرد و گفت : شهرداری تمایل دارد تا پس از تحویل این کاروانسرا طبق طرح اداره میراث فرهنگی و نظارت آن اداره نسبت به مرمت و بهسازی کاروانسرا اقدام نموده و نگاه درآمدی به آن نخواهد داشت .

یعقوبی بیان کرد : یکی از وظایف شهرداری موضوعات فرهنگی و نشاط اجتماعی می باشد و بی شک احیای این کاروانسرا می تواند مرکزی فرهنگی برای برنامه های مختلف شهر و شهرستان فراهم نماید .

یعقوبی گفت : بهره برداری بهینه از فضاهای کاروانسرا و محوطه آن که در ضلع شرقی شهر قرار داشته و دسترسی مناسبی نیز دارد می تواند مرجعی برای امورات فرهنگی شهر باشد و شهرداری نیز برنامه‌های مدونی برای بهره گیری بهینه از این فضا تدوین خواهد نمود .

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر با تقدیر از پیگیری‌های فرماندار شهرستان از رویکرد مدیریت شهری برای تعامل با سایر دستگاه ها در زمینه استفاده از پتانسیل های موجود و بهره گیری از این فضای تاریخی سخن گفت .

افشاری افزود : کاروانسرای ینگی امام که در سالیان قبل با مشارکت شهرداری ساماندهی و دیوار کشی شده در حال حاضر بلاتکلیف رها گردیده و مدیریت شهری نیز از شروع به کار شورای ششم پیگیر موضوع بوده و خواهد بود .

وی به ۱۷ آذر روز فرهنگی هشتگرد بعنوان سالروز ثبت این بنای تاریخی اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با عقد تفاهم نامه همکاری ، برنامه های روز و هفته فرهنگی در این محل برگزار گردد .

کاروانسرای ینگی امام بعنوان نمونه و پایلوت جهت ثبت کاروانسراهای صفوی در یونسکو انتخاب گردیده و امیدواریم با همکاری اداره میراث فرهنگی و تحویل آن به شهرداری‌ها این بنای ارزشمند تاریخی احیا و دربهای آن به روی بازدید کنندگان گشوده شود .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4723