• برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز:

تمام واحدهای صنعتی موظف به دریافت «کد نقش» هستند

  • کد خبر : 4629
  • 13 تیر 1401 - 11:56
تمام واحدهای صنعتی موظف به دریافت «کد نقش» هستند
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد از الزام کلیه واحدهای صنعتی به دریافت کد نقش خبر داد و گفت: به منظور کنترل و نظارت بر قیمت ها ،تمام واحدهای صنعتی و تولیدکننده موظف به دریاقت کد نقش در سامانه وزارت صنعت،معدن و تجارت هستند.

رامین ربیعی با اشاره به اینکه این کار با هدف یکپارچه سازی اطلاعات و رصد کالا در زنجیره تجاری از مبادی تولیدی و ورادات تا سطح خرده فروشی توسعه داده شده است،افزود:کلیه واحدهای صنعتی وفعالین تجاری از مبدا وارداتی و تولیدی تا سطح عمده فروشی و خرده فروشی موظفند با مراجعه به سامانه تجارت داخلی کد نقش ویژه خود را در شبکه تجارت داخلی دریافت کنند و هر گونه معامله داخلی در هر سطحی از وارد کننده و تولید کننده تا سطح خرده فروشی فروشگاه های کوچک بدون ارائه کد نقش ممنوع می باشد.

وی با اشاره به نظارت بر بازارقیمت ها در استان البرز گفت: در صورت تخلفاتی از جمله پاک کردن قیمت ها، گرانفرشی و یا احتکار این اطمینان خاطر داده می شود که در کمتر از ۲۴ ساعت با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

ربیعی به احیای واحدهای تولیدی در البرز اشاره کرد و افزود: ۳۲۶ واحد تولیدی در استان بنا به دلایلی روند فعالیت آنها متوقف و یا دچار کندی شده بود که با توجه به اولویت های صورت گرفته برای احیای این واحدها از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۹ واحد با ظرفیت اشتغال چهار هزار و پنج نفر و با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بار دیگر به چرخه تولید بازگشتند.این در حالی است که در حال پیگیری مشوق هایی از جمله اعمال تخفیف برای واحدهای راکدی که تاکنون نتوانسته اند بدهی های مالیاتی خود را پرداخت کنند ،هستیم.

ربیعی به کاهش مدت زمان صدور مجوز و پروانه های بهره برداری در استان با هدف رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: اشتغال پایدار به شرط نداشتن آلایندگی از اهداف ماست.

رئیس سازمان صمت استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی ۱۵۵ شرکت دانش بنیان صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: این تعداد رو به افزایش بوده و همچنین ۷۸ طرح صنعتی دانش بنیان در البرز داریم که با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت اولویت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی به شرکت های دانش بنیان تولیدی است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4629