• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
شهردار گرمدره:

تخریب ساخت و ساز در اراضی كشاورزی

  • کد خبر : 4366
  • 23 خرداد 1401 - 11:36
تخریب ساخت و ساز در اراضی كشاورزی
شهرداری و شورای اسلامی شهر گرمدره در ادامه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی ۱۲ مورد از مصادیق تغییر کاربری از جمله فنس‌کشی و ساخت و ساز و حصارکشی در اراضی کشاورزی حریم شهر گرمدره با دستور قضایی و حضور نمایندگان اجرای احکام، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و مسئولین شهرداری گرمدره تخریب شد.

مهندس سلاطی، شهردار گرمدره گفت: روند مقابله با ساخت و ساز و تغییرات غیرمجاز اراضی با جدیت ادامه دارد و با متخلفان تغییر کاربری برخورد قانونی انجام می شود.
وی ادامه داد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۱۲ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری یافته که به صورت چهار دیواری و قطعه بندی در مساحت ۵۰۰ تا یکهزار متری ساخته شده بود در مناطق مختلف گرمدره تخریب شد.
وی افزود: این ساخت و سازها توسط کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان کرج متشکل از دادستانی، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، شهرداری، مسکن و شهرسازی و اوقاف مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مستندات دستور لازم جهت تخریب صادرشد و تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز و اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته در نقاط مختلف شناسایی و تخریب خواهند شد.
در همین راستا مسئول جهاد کشاورزی از تمام شهروندان خواست از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و بصورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شده‌اند خودداری کنند و قبل از هرگونه ساخت و ساز با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر اطمینان حاصل کنند و از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند. همچنین مردم در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4366