• برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
8
هشتگرد:

ساماندهی آرامستان های شهر و گلزار شهدا برنامه مدیریت شهری هشتگرد خواهد بود .

  • کد خبر : 4324
  • 21 خرداد 1401 - 9:37
ساماندهی آرامستان های شهر و گلزار شهدا برنامه مدیریت شهری هشتگرد خواهد بود .
در بازدید دکتر البرزی سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ به همراه مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد ، مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر ، رئیس بنیاد شهید و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان ساوجبلاغ ، ساماندهی آرامستان و گلزار مطهر شهدا مورد تاکید قرار گرفت .

یعقوبی شهردار هشتگرد در این بازدید با اشاره به وجود گلزار مطهر شهدای شهر هشتگرد در امامزاده جعفر(ع) و آرامستان شهرک ینگی امام از آمادگی مدیریت شهری برای ساماندهی این آرامستان سخن گفت .

وی افزود : در بازدید ماه های اخیر از آرامستان ، لزوم ایجاد قطعه صالحین ، بهسازی و مرمت مزار شهدا و مرمت محوطه که مورد تاکید اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد بررسی و راهکارهای قانونی و قابل اجرا در این خصوص مطرح گردیده است .

وی گفت : وجود مجموعه فرهنگی ینگی امام شامل امامزادگان علی النقی و محمد تقی(ع) ، گلزار شهدا ، کاروانسرای و تپه باستانی در مبدا شرقی ورودی شهر هشتگرد به عنوان یکی از پتانسیل‌های این شهر شناخته می گردد ولی متاسفانه تاکنون نسبت به ساماندهی آن اقدامی صورت نگرفته و این در حالی است که بسیاری از برنامه ها و مناسبات شهرستان در این محل انجام می گیرد .

یعقوبی تصریح کرد : نظرات و پیشنهادات دستگاه‌های متولی از جمله بنیاد شهید ، اوقاف و میراث فرهنگی با مشارکت مدیریت شهری می تواند موجب ساماندهی اماکن فرهنگی این محل و تبدیل آن به مجموعه ای فاخر در استان البرز گردد .

وی از فرماندار جدید شهرستان درخواست نمود تا پیشنهادات دستگاه‌های متولی در جلسات کارشناسی مطرح و راهکارهای قانونی برای اجرای آن منظور گردد.

مهندس افشاری رئیس شورای اسلامی شهر هشتگرد به توسعه آرامستان به عنوان یکی از نیازهای ضروری شهر هشتگرد اشاره کرد .

وی گفت : آرامستان های شهر هشتگرد که در در جوار امامزادگان این شهر قرار گرفته اند ظرفیت دفن اموات را برای آینده نزدیک نداشته و با توجه به درخواست برای دفن اموات از شهرها و روستاهای همجوار در این آرامستان ها ، نیاز است تا تمهیدات لازم برای توسعه و ساماندهی آنها در نظر گرفته شود .

رییس شورا از آمادگی مدیریت شهری برای تملک املاک مجاور آرامستان ها و ساماندهی آنها سخن گفت .

اقدامات دکتر البرزی فرماندار جدید شهرستان ساوجبلاغ موجب گردیده تا بسیاری از مشکلات با حضور مسئولین مربوطه بررسی و راهکارهای قابل اجرا با همکاری ، تعامل و مشارکت دستگاه های متولی رفع گردد .

امیدواریم ساماندهی آرامستان ها نیز با حضور فرماندار جهادی این شهرستان و مشارکت سایر دستگاه های به نتیجه ای مطلوب منتهی شود .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4324