• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
9
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

حفاظت از محیط زیست یک وظیفه ی همگانی است

  • کد خبر : 4300
  • 19 خرداد 1401 - 11:32
حفاظت از محیط زیست یک وظیفه ی همگانی است
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست پیام تبریکی منتشر کرد که به شرح زیر است:

فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل محیط زیست استان البرز در سالی که گذشت و همکاری هایی که ما حصل آن رفع موانع و تثبیت شرایط استان از حیث سرمایه های طبیعی بود خاطر نشان کرد: طبیعت و محیط زیست، موهبتی خدادادی است که از مجموعه موجودات، منابع، عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است به وجود می آید.

آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می‌گذارد و پیآمدهای زیان باری برای زندگی انسان‌ها، جانوران و گیاهان دارد. در جهان امروز، مسئله آلودگی یکی از مهم ترین و حادترین مشکل تمدن انسانی بوده و نقش انسان در آلودگی محیط زیست بسیار چشم گیر است.

طبیعت برای بقای نسل بشر آفریده شده است و پیوندی ناگسستنی میان انسان و طبیعت وجود دارد که امام علی علیه السلام این پیوند و پیوستگی انسان با طبیعت پیرامون را به زیبایی بیان می کند: تقوا پیشه کنید در حق بندگان و شهرها، که شما مسئول هستید حتی از سرزمین ها و چهارپایان.

انسان هرگز اجازه ندارد خود را رها و لجام گسیخته و آزاد در بهره برداری از طبیعت بداند و حق ندارد با آلوده کردن و ویران ساختن طبیعت به آسایش برسد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: متاسفانه تکاثر و توسعه طلبی بشر بدون توجه به ظرفیت های این موهبت الهی معضلی به نام آلودگی را دامنگیر خود نموده است. با توجه به نقشی که تنوع زیستی دررفع نیازهای ضروری زندگی انسان ها دارد توجه و حفاظت از آن به عنوان یکی از عناصر کلیدی زندگی هر انسان است. مهمترین وموثرترین مسائل درجهت حفظ محیط زیست ارزیابی رفتار وعملکرد آحاد جامعه در رسیدن به اصول اولیه زندگی پایدار می باشد، دست یافتن به توسعه ی پایدار یعنی توسعه ای با حفظ ارزش های زیست محیطی و مبتنی بر تغییر فرهنگ زیستی جوامع با هدف پویایی طبیعت و حفظ آن برای تمام نسل ها است.

تعامل منابع طبیعی و محیط زیست اصلی همیشگی بوده چرا که هدف غایی حفظ منابع طبیعی تجدید پذیر مبتنی بر اصل مشارکت با تمام دستگاه های ذیربط است و اولین سنگر ها سازمان محیط زیست و منابع طبیعی می باشد و توجه به دغدغه های این دو سازمان یعنی رسیدن به اصل توسعه پایدار مبتنی بر حفط تنوع زیستی و دستیابی به دستاوردهای کلان در سطح ملی.

ما به سخاوت، قداست و پاکی زمین احترام می‌گذاریم. اینجانب فرا رسیدن هفته محیط زیست را به تمامی دوستداران این موهبت الهی، تشکل های مردم نهاد حامی محیط زیست، کارشناسان اجرایی و تمامی مردم ایران کوچک، استان البرز، تبریک گفته و از خداوند منان اراده، توجه و عزمی راسخ را جهت پاسداشت از این نعمت الهی برای همگان خواستارم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4300