• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی :

نگاه به بخش تولید در کشور باید تغییر کند

  • کد خبر : 4212
  • 11 خرداد 1401 - 8:13
نگاه به بخش تولید در کشور باید تغییر کند
مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه به روند توسعه صنعتی و تولید پیشتر نگاهی کاملا سخت افزاری بود که بعدها نرم افزاری و امروز باید ملی و فرهنگی باشد ، و بر همین اساس باید در ابتدا نگاه خود به حوزه تولید را تغییر دهیم.

مهدی عسکری در نشست تخصصی با مدیران شرکت های دانش بنیان که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز برگزار شد ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای تحقق شعار سال اظهار داشت : دهه ۹۰ تولد و زایش فعالیت های دانش بنیان در لایه های مختلف در کشور بود و اکنون در آستانه قرن جدید، شاهدیم که کشور به این سمت حرکت می کند تا به مرحله بلوغی برسد و لایه های مختلف آن بتواند حرکت اقتصادی کشور را با رویکرد دانش محوری پیش ببرد و در واقع پیشران جهش تولید و اشتغالزایی در کشور باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس منطقه ویژه اقتصادی پیام را بستری مناسب برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان دانست و افزود این منطقه به بلوغ کافی برای ایجاد حرکتی هماهنگ و دانش محور رسیده است ، که با حمایت های مجلس و تسهیل فرآیند ها میتواند پیشران تولید و اشتغالزایی در کشور باشد .

عسگری در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه ما بیشتر رویکرد کارخانه داری را مدنظر قرار دادیم تا رویکرد صنعتی ، ادامه داد، اگر قصد پیشرفت در حوزه صنعت را داریم باید سهم R&D را در کشور بالا ببریم .

وی در پایان ادامه داد: کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، چین، کره و ژاپن بین ۲.۵ تا ۴ و نیم درصد جی.دی.پی خود را صرف آر.اند.دی (پژوهش و گسترش) می کنند اما سهم ما حدود هشت دهم درصد است که بر همین اساسی قانون در حال تصویب که این قانون زمینه های تغییر این مبادلات و فرصت بی بدیل را برای فعالیت های دانش بنیان فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4212