• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج :

برگزاری جلسه تعیین تکلیف فعالیت های تعاونی فراگیر شهرستان کرج

  • کد خبر : 4129
  • 02 خرداد 1401 - 8:54
برگزاری جلسه تعیین تکلیف فعالیت های تعاونی فراگیر شهرستان کرج
جلسه تعیین تکلیف وضعیت تعاونی فراگیر شهرستان کرج با حضور رئیس اتحادیه تعاونی های منابع طبیعی استان البرز در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج برگزار گردید.


سیاوش ذاکری رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کرج ضمن اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی فراگیر شهرستان بر لزوم ساماندهی مشارکت مردم در قالب تعاونی های فراگیر تاکید کرد و افزود: با توجه به موقعیت خاص شهرستان، وجود روستای متعدد و پروژه های در دست اقدام ، لزوم ایجاد تعاونی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان ضروری است.
وی با اشاره به سیاستهای جدید سازمان منابع طبیعی مبنی بر لزوم واگذاری تمام فعالیت های مرتبط به عرصه های طبیعی به تعاونی های فراگیر و استفاده از توان مردم بویژه افراد تحصیل کرده در حوزه ی منابع طبیعی وکشاورزی ، بهره برداران، مرتعداران، افراد مرتبط با تعاونی ها و مشارکت افراد فعال در حوضه منابع طبیعی آن را قدمی مثبت جهت اعتماد سازی عمومی و همکاری ها بر پایه منافع مشترک فی مابین منابع طبیعی و جوامع محلی دانست.
وی در خصوص ارزش این تعاونی ها افزود: با ثبت این تعاونی اجرای طرح های منابع طبیعی به مردم واگذار می شود، در واقع هدف از تاسیس شرکت های تعاونی فراگیر بهره برداران منابع طبیعی که ترویج و افزایش مشارکت جوامع محلی در حفاظت از عرصه های منابع ملی و ارائه خدمات تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان یک تشکل مردم نهاد برای مرتعداران و بهره برداران منابع طبیعی است را محقق می سازد.
در ادامه ایشان بیان کرد: بهره برداران منابع طبیعی میتوانند با عضویت در این تعاونی از مزایای این نهاد مردمی استفاده کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج تصریح کرد: انتظار می رود با انسجام جوامع محلی و مردم روستاها شاهد مشارکت عمومی مردم در برنامه های پیش بینی شده در شهرستان باشیم .
در این جلسه مقرر گردید اقدامات لازم جهت انجام فراخوان تشکیل هیئت مدیره و انتخاب مدیر عامل انجام گیرد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4129