طراحی ۲۵ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در شهر

فرزین فرشاد اظهار کرد: اجرای طرح‌های ترافیکی در شهرهای وسیع و پرجمعیت همچون کلان شهر کرج، موضوعی با حساست بالاست که نیازمند دقت نظر و انجام اقدامات کارشناسی است تا اختصاص بودجه به صورت هدفمند و کارآمد صورت پذیرد.

فرشاد با بیان اینکه در چشم انداز سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده طراحی بیش از ۲۵ کیلومتر مسیر ایمن برای دوچرخه‌سواران در شهر ایجاد شود، گفت: اولویت نخست حمل و نقل در دنیا دوچرخه و استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی است اما متأسفانه در حال حاضر توجه افراد بیشتر به استفاده وسایل نقلیه شخصی است، که امیدواریم با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم شاهد تغییر این دیدگاه باشیم.

این مسئول اظهارکرد: در شهرهای جدید زیرساخت‌ها و طراحی معابر، گذرها و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری بر اساس اطلاعات روز در نظر گرفته می‌شود، اما در شهری که از چند سال قبل ساخته شده و خیابان‌ها و بافت‌های قدیمی دارد، ایجاد مسیرهای ویژه به صورت شبکه و بهم پیوسته، اقدامی بس دشوار و موضوعات فرهنگ‌سازی و اجتماعی آن بسیار زیاد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه در رویکرد جدید مسیرهای ایمن و مشخص برای دوچرخه‌سواران در شهر ایجاد می‌شود، تصریح می‌کند: در حال حاضر چند مسیر دوچرخه‌سواری در شهر کرج وجود دارد، اما بهم پیوسته نبوده و مسیر راحتی برای تردد دوچرخه سواران در شهر نیست.

وی با اشاره به اینکه افزایش بی رویه استفاده از وسیله نقلیه شخصی باعث ازدحام ترافیکی و افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی در این شهر شده است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم هوای پاک داشته باشیم، باید به استفاده دوچرخه برای تردد روی آورده و بستر لازم برای افزایش انگیزه دوچرخه سواری در شهروندان را فراهم کنیم.

فرشاد روی آوردن به حمل و نقل پاک مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را موجب کاهش آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا و همچنین حل معضلات ترافیکی دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا