مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:
آغاز حضور ۱۲۵۰ دانشجو معلم کارورز در مدارس استان البرز

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: یک هزار و ۲۵۰ دانشجو معلم کارورز دانشگاه فرهنگیان البرز وارد مدارس این استان شدند

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی، فرزاد شعبانی با اشاره به اینکه تقویت دوره‌های کارورزی زمینه‌ساز ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای دانشجو معلمان است، افزود: موفقیت این دانشجو معلمان در مدارس ابتدایی و متوسطه البرز نیازمند نظارت مستمر است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دقیق و هدفمند دوره‌های کارورزی نقش تعیین‌ کننده‌ای در افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی دانشجومعلمان دارد که باید برای ارتقای کیفیت آن برنامه‌ریزی مؤثر و منسجم انجام شود.

شعبانی از کارورزی به عنوان یکی از مؤثرترین بخش‌های تربیت معلم یاد کرد و یادآورشد: در اجرای مطلوب این دوره باید دقت شود زیرا تأثیر مستقیم بر توانمندی‌های آینده معلمان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزبیان کرد: با اجرای این دوره در واقع پیوند میان دانشگاه فرهنگیان و محیط‌های آموزشی را تقویت می کند و همچنین زمینه مهارت‌آموزی و تجربه‌ورزی را دربین آنان گسترش ‌می دهد.شعبانی تعامل میان ارکان مختلف فرآیند کارورزی را برای موفقیت در اجرای این دوره ضروری دانست و گفت: برای تحقق اهداف این دوره، باید همکاری مؤثر میان دانشجومعلم، استاد راهنما، مدیر مدرسه و راهنمای آموزشی برقرار باشد.

وی اضافه کرد: در نظام برنامه‌ریزی تدریس پیش‌بینی‌های مناسبی در این خصوص انجام شده است که هم‌افزایی دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش می‌تواند زمینه‌ساز تربیت معلمانی توانمند و آگاه به نیازهای واقعی مدارس باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: کیفیت اجرای این دوره‌ها تأثیر مستقیمی بر ارتقای سطح آموزش در استان خواهد داشت و باید با جدیت دنبال شود.

دکمه بازگشت به بالا