• برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز:

راهداری البرز مردم را به شرکت در آموزش همگانی حمل و نقل فراخواند

  • کد خبر : 3737
  • 05 اردیبهشت 1401 - 21:26
راهداری البرز مردم را به شرکت در آموزش همگانی حمل و نقل فراخواند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از ساکنان استان البرز خواست در برنامه آموزشی فرهنگی همگانی روز حمل و نقل در این استان حضور پیدا کنند.

علی زندی‌فر، اظهار داشت: سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگسازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی ایمنی حمل و نقل، افزود: هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده و همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی در استان برای ترویج فرهنگ ایمنی اجرا می‌شود.
این مسوول بیان داشت: اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای در چهار گروه عابرین پیاده، راکبان موتور، وانت بارها و ادوات کشاورزی، توزیع کلاه ایمنی به مورتو سواران، نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها از جمله این برنامه‌هاست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تاکید کرد: همچنین اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف نیز در دستور کار قرار گرفته است.
زندی‌فر تصریح کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس و پلیس‌راه نیز به صورت نمادین در محورهای موصلاتی استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
این مسوول گفت: به مناسبت این روز دو همایش راکبین موتور نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه سازی از تبعات رعایت نکردن قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در استان برگزار می‌شود.
این مسئول توضیح داد: در حاشیه برگزاری این همایش پک ایمنی شامل کتابچه محتوی نکات ایمنی به همراه لوح فشرده، لوازم یدکی ایمنی موتورسیکلت شامل چراغ خطر، سیم ترمز و برچسب آشکارسازی موتورسیکلت نیز بین موتورسواران منتخب توزیع خواهد شد.
وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد حساسیت در بین عموم مردم جهت افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشته است و امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

استان البرز دارای یک هزارو۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3737