• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
سرپرست اداره کل تعاون البرز :

ضرورت خدمات رایگان دستگاه‌های البرز به قشر کارگر

  • کد خبر : 3708
  • 05 اردیبهشت 1401 - 6:55
ضرورت خدمات رایگان دستگاه‌های البرز به قشر کارگر
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: ارگان‌ها و نهادهای استان در هفته کارگر خدمات قابل قبول و رایگان به کارگران و خانواده‌های آنها ارائه دهند.

عبدالله دارایی در کارگروه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت هفته کارگر استان البرز که در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند اگر می‌خواهیم از تولید داخلی و ملی کشور حمایت کنیم باید از کارگران حمایت کنیم که این قدم مهم از پشتیبانی است.

وی بیان کرد: هفته کارگر از ۵ الی ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز تصریح کرد: براین اساس دوشنبه به نام کارگر، تجدید میثاق با امام (ره)، رهبری و شهدا، سه شنبه کارگر، کارفرما، گام دوم انقلاب و فرهنگ کار، چهارشنبه کارگر، تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، پنج شنبه کارگر، سلامت و تحکیم بنیان خانواده جمعه کارگر، تشکل‌ها، بسیج و همبستگی، شنبه کارگر، مهارت آموزی، تأمین اجتماعی و تکریم بازنشستگان و یکشنبه روز جهانی کارگر، تمدن نوین اسلامی و آینده کار نامگذاری شده است.

دارایی با اشاره به اطلاع رسانی برنامه‌های روز کارگر از طریق رسانه‌ها و صداوسیمای البرز خاطرنشان کرد: دهم اردیبهشت ماه ۴۰ کارگر و گروه‌های کار نمونه استان در قالب جشنواره امتنان تقدیر می‌شود.

وی گفت: مجموعه‌های دانش بنیان و سازمان‌هایی که دارای ابزارهای اطلاع رسانی و بیلبوردهای تبلیغاتی در سراسر شهر و استان در زمینه برنامه‌های روز کارگر اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز اظهار کرد: در راهپیمایی روز قدس از ظرفیت تمام مجموعه‌ها و شرکای اجتماعی برای حضور در روز راهپیمایی بهره مند خواهیم شد.

وی بیان کرد: بسیاری از پدران دانش آموزان البرزی کارگر هستند از این رو با همکاری آموزش و پرورش البرز نیز، زنگ شروع هفته کار در مدارس البرز نواخته شود.

دارایی با بیان اینکه حوزه تأمین اجتماعی استان خدمات رایگان به کارگران ارائه می‌دهد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان‌ها، خدمات قابل قبول و رایگان به کارگران و خانواده‌های آنها ارائه دهند.

وی متذکر شد: ثبت نام رایگان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توسط فنی‌وحرفه ای البرز، رزمایش کمک مومنانه و توزیع سبد کالا از سوی سپاه البرز بین کارگران فصلی و ساختمانی، دیدار استاندار البرز از کارگران خط تولید در کارخانه‌ها، دیدار از خانواده شهدای کارگری استان و… از جمله برنامه‌های دیگر در هفته کارگر محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3708