• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
3
امام جمعه کرج:

امام مجتبی (علیه‌السلام) مظهر احسان خداست

  • کد خبر : 3567
  • 27 فروردین 1401 - 7:39
امام مجتبی (علیه‌السلام) مظهر احسان خداست
آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم فروردین‌ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج بابیان اینکه در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری میوه دل و شبیه‌ترین فرد به رسول خدا و سید جوانان بهشت، کریم آل طه امام مجتبی (علیه‌السلام) به دنیا آمد، بیان داشت: امام صادق (علیه‌السلام) از امام زین‏العابدین (علیه‌السلام) روایت میفرماید: «حسن بن على عابدترین اهل زمان خود، زاهدترین و فاضل‏ترین آنان بود، اگر حج مینمود پیاده و گاه پابرهنه میرفت و هرگاه مرگ را به خاطر میاورد گریه می‏نمود و اگر قبر را به یاد میاورد مى‏گریست و اگر برانگیختن قیامت را به یاد میاورد، مینگریست و اگر به نماز مى‏ایستاد بندهاى بدنش مى‏لرزید و اگر بهشت و دوزخ را به یاد میاورد همچون مارگزیده مضطرب‏ می‌شد و از خدا بهشت را مسألت مینمود و از آتش دوزخ به خدا پناه میبرد و از قرآن آیه «یا ایها الذین آمنوا» نمى‏خواند مگر این‏که میگفت: لبیک اللهم لبیک، (که از آداب قرآن خواندن است) در هیچ حالى از احوالش دیده نمیشد مگر این‏که ذاکر خداوند سبحان بود و زبانش راست‏گوترین مردم و پیامش فصیح‏ترین آنان بود.»

وی با تأکید بر اینکه یکی از نعم الهی در حق ما، ولایت و ارتباط با اهل‌بیت (علیهم‌السلام ) است، اظهار داشت: این نعمتی است که باید پاسداری کنیم. این‌ها نوری هستند که ما را به منزل می‌رسانند با همراهی با آنان از هم‌اکنون در بهشت زندگی می‌کنیم لذا این‌طور نیست که فقط وعده بهشت داده‌شده باشد. نه حجاب عالم نمی‌گذارد که درک کنیم.

امام‌جمعه کرج در ادامه به بیان روایتی در این رابطه پرداخت و عنوان کرد: روایت زیبایی است که راوی می‏گوید: «در محضر امام صادق (علیه‏السلام) بودیم که مردى گفت: از خداوند آرزوى بهشت رادارم! امام فرمودند: شما در بهشت هستید، از خداوند بخواهید شمارا از آن بیرون نکند! عده‏ای از حضار گفتند: فدایتان شویم، ما در دنیا هستیم! امام فرمودند: مگر شما به ولایت ما ایمان ندارید؟! گفتند: آرى ایمان‌داریم! فرمودند: همین معناى بهشت است، هر کس به امامت و ولایت ما اقرار کند، در حقیقت در بهشت خواهد بود، لذا از خداوند بخواهید که آن را از شما نگیرد.» خب ما از این انوار مقدسه چقدر استفاده می‌کنیم؟ در زندگی ما چقدر نقش دارند؟ خیلی روایت زیبایی است اگر انسان به حقیقت این روایت برسد و درک کند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه هرچه حُسن و احسان در عالم هست همه به امام مجتبی برمی‌گردد که مظهر احسان خداست، تصریح کرد: از امام حسن علیه‌السلام نقل است که رسول خدا به امیرالمؤمنین (علیهماالسلام) فرمود: «آنچه را بر تو املا می‏کنم، بنویس. علی (علیه‌السلام) عرض کرد: یا رسول‏الله، بیم داری چیزی را فراموش کنم؟ حضرت فرمودند: از فراموشی تو نمی‏ترسم، من به درگاه خداوند دعا کرده‏ام که حافظه تو را قوی گرداند و از فراموشی برکنارت دارد، لیکن برای شریک‏های خود بنویس. علی علیه‌السلام عرض کرد: شریکان من چه کسانی هستند یا رسول‏الله؟ فرمود: فرزندان تو که امام‌اند، به برکت وجود آن‏هاست که بر امّت من باران می‏بارد و در پرتو وجود آن‏ها دعایشان مستجاب می‏گردد و خداوند به‏ سبب آن‏ها بلا را از امّت می‏گرداند و به برکت وجود آن‏ها از آسمان رحمت می‏بارد و این نخستین ایشان است و با دست به حسن بن علی (علیهماالسلام) اشاره کرد، سپس به حسین علیه‌السلام اشاره کرد و فرمود: فرزندان او که امام‌اند». خدای تعالی ما را شیعیان و موالیان حضرات بخصوص امام مجتبی بگرداند.

بعضی وقت‌ها مشکلات افراد را نمی‌شود به‌تنهایی حل کرد

وی در بخش دیگری بابیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان را هفته کمک به محرومان و مستضعفان و روز اکرام و تکریم خیرین نامگذاری کرده‌اند، گفت: الحمدالله استان البرز در این زمینه همیشه پیشتاز بوده و خوش درخشیده که ان‌شاءالله خداوند توان و توفیق شما در اکرام مستمندان را بیشتر کند؛ و این نوبت هم مثل گذشته باافتخار عمل کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه گاهی وقتها شخصی مشکلات بزرگی دارد؛ و یک نفر از پس آن برنمی‌آید، گفت: در این‌جور موارد چند نفر باهم بشوید و مشکلی را حل کنید. بعضی وقت‌ها مشکلات افراد را نمی‌شود به‌تنهایی حل کرد. ۵ نفر یا ده نفر باهم دیگر کارهای بزرگی را انجام دهید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3567