• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

قیمت مرغ در ماه رمضان ۱۴۰۱ گران می‌شود

  • کد خبر : 3405
  • 15 فروردین 1401 - 7:19
قیمت مرغ در ماه رمضان ۱۴۰۱ گران می‌شود
رئیس هیات مدیره مرغ و تخم مرغ استان تهران: با ورود به ماه مبارک رمضان مصرف تخم‌مرغ کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه قیمت آن کم می‌شود.

ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره مرغ و تخم‌مرغ استان تهران درباره عرضه تخم مرغ در ایام ماه رمضان گفت: مصرف تخم‌مرغ بر خلاف کالا‌هایی همچون مرغ و گوشت در ماه‌های مبارک رمضان به شدت کاهش پیدا می‌کند. در ۳۹ سال گذشته که در این حوزه فعالیت کرده ام، می‌دانم همیشه در ماه مبارک رمضان مشکل فروش داریم و به همین جهت در چند روز گذشته قیمت تخم‌مرغ تا حدودی کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر مصرف گوشت بخصوص مرغ در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: میانگین فروش تخم‌مرغ در سمت مرغداری که ۲۱ هزار تومان بوده است به زیر ۲۰ هزار تومان رسیده است. در چند روز آینده مرغداران برای صادرات تخم‌مرغ مراجعه خواهند و این موضوع ناشی از کاهش مصرف است.

رئیس هیئت مدیره مرغ و تخم‌مرغ استان تهران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو با تصریح بر این موضوع که تولیدکننده در ایامی همچون ماه رمضان نمی‌تواند تولید خود را کاهش دهد، اظهار کرد: تولید کننده نمی‌تواند بابت یک ماه کاهش مصرف، مرغ خود را به کشتارگاه بفرستد. تولید اساسا یک سیستم خطی است و به صورت روزانه بین دو هزار و ۸۰۰ تا سه هزار تن تولید داریم.

وی دوگانگی قیمت تخم‌مرغ را از مشکلات تولیدکنندگان دانست و بیان کرد: مشخص نیست باید قیمت دستوری، مصوب و غیر مصوب داشته باشیم.نبی پور درباره قیمت مرغ نیز عنوان کرد: بر اساس تجربه‌ای که در این ماه مبارک رمضان وجود دارد، قیمت مرغ در ماه مبارک همواره افزایش داشته است و امسال نیز این مسئله صادق خواهد بود، چون مصرف مرغ در خانواده‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3405