• برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5
سرپرست اداره کل استاندارد البرز:

توزیع محصولات پرمصرف ماه رمضان زیر ذره بین ناظران اداره استاندارد البرز قرار می گیرد

  • کد خبر : 3357
  • 11 فروردین 1401 - 10:53
توزیع محصولات پرمصرف ماه رمضان زیر ذره بین ناظران اداره استاندارد البرز قرار می گیرد
سرپرست اداره کل استاندارد البرز از اجرای طرح رصد و نظارت و کنترل دقیق بر اقلام پرمصرف در ایام ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد.

امیر هوشنگ قاسمی گفت: در این طرح تیم های نظارت و بازرسی وظیفه رصد و نظارت ویژه بر استانداردهای تعیین شده بر اقلام پر مصرف با هدف تأمین ایمنی و سلامت شهروندان را عهده خواهند داشت.

وی افزود: تیم های بازرسی با مراجعه مستمر بر مراکز عرضه، توزیع و فروش در سطح البرز فرآورده های مشمول استاندارد اجباری با اولویت محصولات پر مصرف در ماه مبارک رمضان را مورد نظارت ویژه قرار می دهند.

قاسمی با اشاره به اهمیت نقش استفاده از کالاهای استاندارد در سلامت مردم گفت: هدف از اجرای طرح نظارت و سالم سازی بازار مصرف است.

وی تصریح کرد: بازرسان استاندارد در صورت مشاهده توزیع و عرضه محصولات فاقد کیفیت مشمول استاندارد ضمن جمع آوری کالاهای غیراستاندارد، افراد متخلف را تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد.

وی اظهار داشت: شهروندان جهت کسب اطمینان از اصالت علامت استاندارد می توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند.

وی همچنین به مصرف کنندگان توصیه کرد در صورت جعلی بودن علامت درج شده بر روی محصول و یا مشاهده کالای فاقد علامت استاندارد ، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ گزارش دهند تا عوامل متخلف شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3357