امام جمعه کرج:
چرا افراد قابلیت‌دار برکنار شدند و افراد محکوم و مسئله‌دار سر کار آمدند؟!

نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم دی‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی علیه‌‌السلام، بیان داشت: با توجه به آیه ۶ سوره مبارکه انشقاق، مومن و کافر در مسیر لقاء پروردگار در حرکتند.

وی افزود: مومن رافت و رحمت و لطف و مهربانی خدا را درک می‌کند؛ و به حسابش آسان رسیدگی می‌شود؛ و ملحد و کافر و خطاکار، غضب و سخط و انتقام و عذاب خدا را درک می‌کند.

وی ادامه داد: در این سفری که همه در حال سپری کردن آن هستیم یکی از موثرترین توشه‌ها داشتن نعمت ارتباط و ولایت اهلبیت علیهم‌السلام است؛ و با توجه به بیانی لطیف از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، داشتن ولایت امام هادی علیه‌السلام به طور ویژه، حسابرسی اعمال ما را آسان خواهد کرد.

زنان ایرانی قبل از اسلام هم حجاب داشته‌اند

امام‌جمعه کرج در بخش دیگر به سالگشت دستور منع و حذف حجاب توسط رضا خان اشاره کرد و گفت: ۱۷ دی سال ۱۳۱۴، قله جنگ و مقابله رضا خان بی‌سواد و قلدر با فرهنگ ایرانی اسلامی بود، که دستور منع و حذف حجاب و چادر و روسری و روبنده را صادر کرد.

وی اظهار داشت: اگر اهل مطالعه هستید بررسی کنید که برخلاف زنان عرب که قبل از اسلام بی حجاب بودند، زنان ایرانی قبل از اسلام حجاب داشته‌اند و حجاب در فرهنگ ایران بوده.

فرقه ضاله بهائیت گروه اول اجرای طرح استعماری حذف حجاب بودند

وی گفت: رضا خانِ اسیرِ سیاست‌های استعماری، با سفرش به ترکیه، تحت تاثیر شدیدِ بی‌دینی آتاتورک قرارگرفت. خودش هم که پایه‌‌های دینی محکمی نداشت بخصوص وقتی متاثر از محمد علی فروغی، تظاهرات دینی‌اش را هم کنار گذاشت و منکر همه چیز شد، آمد و خواست به اسم آزادی و پیشرفت ایران، حجاب را حذف کند که نتوانست.

آیت الله حسینی همدانی با یادآوری این نکته که حجاب مانع رشد و ترقی خانم‌ها نیست، بیانی از حضرت امام را بازخوانی کرد و گفت: حضرت امام فرمودند: حجاب به معناى متداول میان ما که اسمش حجاب اسلامى است، با آزادى مخالفتى ندارد، اسلام با آنچه خلاف عفت است، مخالفت دارد.

وی افزود: باید این را هم تکرار کرد که مساله حذف حجاب مربوط به رضا خان نمی‌شود. او مفلوکی بود که تن به اجرای دستور اربابان استعمارگر داد. اساساً او را برای این سرکار آوردند تا بوسیله او اسلام و تشیع را نابود کنند.

وی اظهار داشت: از زمان قاجار فرقه ضاله بهائیت گروه اول اجرای طرح استعماری حذف حجاب بودند؛ که در دوران مشروطه هم سرعت گرفت، اما با مخالفت جدی روحانیت و مردم، کار پیش نرفت.

گروه‌های به اصطلاح فرهنگی مقدمات حذف حجاب را فراهم کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: گروه بعدی از کسانی که با حجاب ستیزه داشتند و به آن حمله می‌کردند، روشنفکرانی مثل تقی‌زاده و آخوندزاده بودند. تلاش آنان این بود که جامعه ایرانی کاملاً غربی شود.

وی گفت: در روزنامه‌هائی که داشتند و کانون‌هائی که راه انداخته بودند مثل کانون ایران جوان، علی اکبر سیاسی و کانون ایران نو، تیمور تاش و امثال اینها به حجاب و عفاف می‌تاختند و باشگاه‌هائی برای برپائی فساد و فحشاء برپا می‌کردند. تعدادی از شعرای روشنفکر مسلک که حالا نمی‌خواهم اسم آنان را ببرم هم علیه عفاف و حجاب و به خصوص چادر شعر می‌گفتند و نشر می‌دادند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: این جو سنگین اجتماعی برای نابود کردن حجاب و بعد از آن، از بین بردن خانواده در ایران، قبل از روی کار آمدن این قزاق بی سواد راه افتاده بود؛ که این گروه‌های به اصطلاح فرهنگی مقدمات را فراهم کردند؛ اما به گفته خودشان در روزنامه‌های آن دوران باید یک فرد نظامی قلدری که با مبانی تشیع اثنی‌عشری سروکاری ندارد سر کار بیاید.

وی گفت: جعفر شهری در کتابش به نام تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم، می‌نویسد «به محض اجرای کشف حجاب، نسبت طلاق به ازدواج ۶۰۰ به ۱۰۰ فزونی گرفت، به صورتی که در برج اول اعلام آزادی زنان، بیش از ۱۲ هزار زن تنها در تهران از شوهرانشان جدا شده راهی خیابان‌ها گردیدند». این عدد مربوط به وقتی است که جمعیت تهران در آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه سیاست‌های عفاف ستیزی با اشکال مختلف بطور گسترده ۵۰ سال در کشور دنبال ‌شد، اظهار داشت: یکی از ترفندهای آنان برای اینکه موفق به اجرای طرح کشف و حذف حجاب شوند این بود که بخشنامه‌‌ای صادر کردند که زنان معروفه و معلوم‌الحال (فواحش) حق کشف حجاب ندارند و باید با چادر باشند. تا افراد برای اینکه بگویند مثلاً انحرافی ندارند حجاب را کنار بگذارند.

قلدری‌های دیروز را امروز با فضای رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی دنبال می‌کنند

وی با بیان اینکه همان قلدری‌ها را امروز با فضای رسانه‌ای و پروپاگاندا و تهاجم فرهنگی و نرم دنبال می‌کنند و تلاش می‌کنند که مساله را سیاسی کنند، گفت: از همان اول، امامین انقلاب به این مقوله تذکر دادند. اما متاسفانه دولت‌ها توجه نکردند. از دولت سازندگی جریان تند‌تر شد و بی‌توجهی بیشتر.

وی ادامه داد: بعد از آن سیاست پنهان دوران اصلاحات، ضدیت با عفاف و حجاب بود که فمینیست‌های نفوذی دنبال می‌کردند که نمونه‌های آن را در انتخابات سال ۸۴ حتماً توجه کرده‌اید. البته این روزها هم باز تحرکاتی دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: دولت ۹ و ۱۰ هم مبتلا به لیبرالیسم فرهنگی بود؛ و بعد در جریان فتنه ۸۸ این قصه گسترده‌تر شد.

وی در ادامه گفت: در دولت ۱۱ و ۱۲ سند ۲۰۳۰ که انواع آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های غیر قابل جبران فرهنگی و حتی محیط زیستی را به همراه داشت و باعث وابستگی شدید کشور و از دست دادن استقلال فرهنگی و سیاسی و علمی و اقتصادی کشور می‌شد به جریان افتاد و مسائلی مثل نه به حجاب اجباری و چهارشنبه سفید و دختران خیابان انقلاب و آزادی یواشکی و…. را با فشار شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی و مجازی از داخل و خارج، فعالانه دنبال کردند و می‌کنند.

وی افزود: شروع این جریان با محوریت بهائیت بوده و هنوز هم محور همان‌ها هستند؛ و در هر نوبتی گروهائی از بازیگران و ورزشکاران و هنرمندان را بکار می‌گیرند.

تنها راه حفظ و صیانت از مقوله عقلی و عرفی و شرعی حجاب، اجرای قانون است

خطیب جمعه کرج بیان داشت: تنها راه حفظ و صیانت از این مقوله عقلی و عرفی و شرعی، اجرای قانون است و تعلل در اجرای قانون خسارت بار است.

وی گفت: متاسفانه قانون جدید دستور اجرا نمی‌گیرد؛ قانون قبل را هم اجرا نمی‌کنند. تعلل کنندگان که صحنه‌های آشکار دشمنی را می‌بینند و از نقشه‌های شوم دشمن مطلع هستند، باید پاسخگو باشند؛ هم امروز و هم فردا که پاسخگویی فردا سخت‌تر خواهد بود.

انگلیس و آمریکا تا به امروز در ضربه زدن به ایران با هم همراه بودند

وی با بیان این که دشمنی‌های کشورهای غربی بخصوص آمریکا یک بعد ندارد، گفت: آنان در هر زمان و در هر زمینه‌ای که بتوانند اقدام می‌کنند؛ چون به فکر منافع خودشان هستند. حتی با کسی که با آنان پیمان بسته هم نقض عهد می‌کنند و او را تنها می‌گذارند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: مثلا در ۱۸ دی سال ۱۳۲۱ انگلیس و آمریکا با هم توافق کردند که در قبال ایران سیاست‌هایشان هماهنگ باشد و تا امروز هم انگلیس با آمریکا در ضربه زدن به ایران همراه است.

تعریف و غلو کارتر درباره شاه، او را علیه مذهب و مرجعیت شجاع کرد

وی ادامه داد: یا مثلاً ۱۰ دی ماه سال ۵۶ کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران آمد -که اتفاقاً در سال‌گشت سفرش به ایران، مرد و سودای براندازی ایران را به گور برد- او در ضیافت مشهور از شاه خیلی تعریف کرد و ایران را جزیره ثبات منطقه و ژاندارم منطقه معرفی کرد و ایران را شریک و نزدیک آمریکا دانست و گفت هیچ رهبر دیگری نزد من احترامی عمیق‌تر و رابطه‌ای دوستانه‌تر از شاه ندارد؛ و تا توانست از شاه حمایت کرد.

وی افزود: بعد از تعریف کارتر و غلو درباره شاه، جوری شد که شاه برای سرکوب مخالفان خودش و انجام قوی‌تر سه راهبرد، مبارزه با مذهب و مبارزه با مرجعیت و مبارزه خشن با حرکت‌های مردمی، شجاع‌ شد؛ لذا ۶ روز بعد از رفتن کارتر به آمریکا، شاه دستور داد روز ۱۷ دی در روزنامه اطلاعات مقاله‌ای علیه مذهب و مرجعیت و حضرت امام نوشته شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز اظهار داشت: مردم بخصوص قم، در روز ۱۹ دی با محوریت روحانیت قیام کردند. و این حرکت آغازگر تحولی اساسی در نظام سیاسی و اداره کشور و پیروزی انقلاب و بعد تحولات در منطقه و جهان شد.

۱۹ دی نشان داد نه شاه و نه آمریکا، اعتقادی به آزادی مردم و دمکراسی ندارند

وی به بیان برکات قیام ۱۹ دی پرداخت و بیان داشت: ۱۹ دی اختناق آن دوره را از بین برد و مردم را منسجم کرد و با روحیه شهادت طلبی موجی درست کرد که در بهمن پیروزی بدست آمد.

وی با بیان اینکه ۱۹ دی نفوذ حضرت امام را بیشتر کرد، افزود: ۱۹ دی نشانه قدرت مرجعیت شیعه و سرمایه اجتماعی که دارد و توانسته در تمام نهضت‌های مردمی راهبری را تا حصول نتیجه به عهده بگیرد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: ۱۹ دی نشان داد پیوند مردم با مرجعیت از اعتقادی عمیق و ریشه‌دار حکایت می‌کند بطوری که اهانت به رهبری نهضت را تاب نیاوردند و قیام کردند و نشان دادند که ماهیت انقلاب مردم ایران از اول دینی بوده است.

وی گفت: قیام ۱۹ دی چهره واقعی و ضد مردمی رژیم منحوس را و شعارهای دروغی که درباره فضای باز سیاسی و امثال اینها می‌داد را برملا کرد و نشان داد که نه شاه و نه سران آمریکا هیچ اعتقادی به آزادی مردم، دمکراسی، حقوق بشر و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود ندارند.

انقلاب اسلامی کاملا مردم‌پایه است

وی افزود: ۱۹ دی صفوف مردم را به هم متصل‌تر کرد و دائره انقلاب را گسترده‌تر کرد و با راهپیمائی‌های تاریخی به روشنی نشان داد که انقلاب کاملاً مردم پایه است.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: اساساً نقش و جایگاه مردم در نظام مردم‌سالاری دینی، از موضوعات مهم و ریشه‌ای در بحث اندیشه‌ی سیاسی انقلاب اسلامی است. از شروع نهضت تا امروز هیچ مسئله‌ای از مسائل انقلاب بدون حضور مردم و نقش مردم و خواست مردم محقق نشده است.

وی با بیان این که دولت‌ها هم که هر کدام روشی در اداره جامعه داشته‌اند همگی با رای مردم سرکار آمده‌اند گفت: حضرت آقا فرمودند: «بدون آراءِ مردم، بدون حضور مردم و بدون تحقّق خواست‌ مردم‌، خیمه‌ی نظام‌ اسلامی‌، سرِپا نمی‌شود و نمی‌ماند. البته مردم، مسلمانند و این اراده و خواست‌ مردم‌، در چارچوپ قوانین و احکام اسلامی است. همانطور که قبلاً هم اینجا طرح بحث کردیم از نظر اسلام حقّ حاکمیّت از آنِ خداوند است. و حکومت ولائی مشروعیتش منوط به اراده الهی است».

زنده نگه‌داشتن ۱۹ دی لازم است

وی اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن ۱۹ دی مثل بزنگاه‌های دیگر تاریخ انقلاب لازم است چون یادآور ایثارگری‌های انسان‌های شجاعی است که به موقع قیام کردند و از مرگ نترسیدند و بر اساس آموزه‌های دینی و با راهبری روحانیت تا رسیدن به مقصد ازپای ننشستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان این بخش، با یادآوری حماسه شهدای هویزه گفت: این مسیر نورانی را مردم غیور و بصیر ما تا امروز با دادن شهداء گرانقدر ادامه دادند که هر روز تقریباً به نام شهیدی ثبت شده است؛ مثل ۱۶ دی ماه که سید حسین علم‌الهدی حماسه هویزه را با دانشجویان همراهش برپا کردند و آن روز روز شهداء دانشجو نام گرفت و شد الگوی مقاومت، که تا ظهور دولت مهدوی نیز با قدرت و عزت و صلابت ان‌شاءالله این راه را ادامه خواهند داد.

مگر می‌شود کسی بخواهد کار کند و برنامه نداشته باشد؟!

وی در بخش دیگری از بیانات خود به ۲۰ دی سالگشت شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر اشاره کرد و گفت: علت اینکه ما امیرکبیر را فراموش نمی‌کنیم با اینکه مدت فعالیت و حکومت داری او به چهار سال هم نرسید، چیست؟

وی ادامه داد: او غیر از ویژگی‌های فردی و ظاهری که مثلاً خوش سیما بود، اهل ورزش و کشتی بود، باهوش و زیرک بود، با متانت و با مناعت بود و تکبر نداشت و بر اعصاب خود مسلط بود و بسیار پرکار بود و امثال اینها، ویژگی‌های مهم‌تری داشت که شیوه مدیریتی او بود در مدت زمامداری‌اش.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بیان داشت: او اولاً با برنامه بود؛ مگر می‌شود اصلا کسی بخواهد کاری کند و برنامه نداشته باشد؟! او به توسعه صعنت وکشاورزی اهمیت می‌داد. تلاش بر تولید ایرانی و کاهش واردات داشت. کارخانه‌های فراوانی را در ایران راه اندازی کرد. برای ترویج کشاورزی مالیات را برای آنان کم کرد. ساخت دارالفنون هم خودش قصه مفصل دارد.

وی افزود: روزنامه اتفاقیه هم برای اطلاع مردم از مسائل راه انداخت. روابطش با کشورها را تنظیم کرد با روس و انگلیس محدود کرد. امیرکبیر خودش منظم بود و نظم در امور هم برقرار کرد. نظارت مستمر و دقیق بر کارگزاران داشت و با فساد مبارزه می‌کرد.

صداقت با مردم را باید در عمل نشان داد

وی با بیان اینکه یکی از مفاسد، عمل نکردن به قانون است در هر سطحی که باشد، اظهار داشت: نمی‌توانیم مدعی کار درست برای مردم باشیم و دم از مبارزه با فساد بزنیم اما در عمل به قوانین کشور پای‌بند نباشیم. اگر حرف از صداقت زده می‌شود که باید با مردم صادق بود این را باید در عمل نشان داد.

چرا افراد قابلیت‌دار برکنار شدند و افراد محکوم و مسئله‌دار سر کار آمدند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: رئیس جمهور محترم دیروز در سخنرانی مربوط به گزینش مطالبی فرمودند که در مقام عمل در استان‌ها جور دیگر عمل می‌شود.

وی ادامه داد: بیان ایشان را از مجموعه ریاست جمهوری برای شما می‌خوانم: «ما باید به دور از این نگاه‌های تنگ نظرانه به دنبال کسانی باشیم که می‌توانند مشکلات مردم و کشورما را حل کنند به تعبیر امیرالمومنین خیانتی بالاتر از این نیست که کسانی را بر سر کار بیاوریم که شایستگی و تجربه کافی برای آن کار را ندارند. اتفاقی که متاسفانه در کشور ما شاهد آن هستیم».

وی گفت: با توجه به بیان ایشان پس چرا در استان‌ها به خصوص در همین استان خودمان لااقل در این چند روز اخیر این اتفاق نیوفتاده است؟ آن کسانی که مشغول درست کار کردن بودند به چه دلیلی برداشته شده‌اند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان این نکته که چرا کسانی که دست چندم هستند و نقشی در این استان ندارند باید تصمیم بگیرند و فشار بیاورند، افزود: شما استاندار معرفی کردید و استاندار با تلاش و توان در استان مشغول فعالیت است دارد کارش را انجام می‌دهد چرا باید در انتخاب افراد دیگران برای او نقش ایفا کنند برایش سنگ‌اندازی کنند و نتواند کارش را انجام دهد.

وی اظهار داشت: ناظری بفرستید ببینید آیا حرف‌ها و مطالبی که دیروز در مجمع عمومی زدید در مقابل مردم زدید آیا در این استان عملیاتی شده؟ این کوسه ریش پهن است. می‌بینیم که در خارج از این استان هم افرادی که قابلیت خوب داشتند برکنار شدند و بعضی افراد محکوم و مسئله‌دار سر کار آمدند.

نگذارید فضای عمومی کشور را با بیان حرف‌های بی‌اساس مشوش کنند

وی در بخش پایانی خطبه این هفته شهر کرج خطاب به دادستان کل کشور گفت: گاهی آقایان مسئول و گاهی غیرمسئول مطالبی بیان می‌کنند و آمارهائی می‌دهند از دولت‌های قبل یا آماری از وضع موجود که باید حرف‌های خود را اثبات کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: این حرفها بر ذهن مردم اثر می‌گذارد. از دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم درخواست داریم که نگذارید فضای عمومی کشور را با بیان بعضی حرف‌های بی اساس مشوش کنند.

وی افزود: هرکس مطلبی گفت حتی در روزنامه‌ها و فضای مجازی، اگر عمومی هم نخواستید او را خصوصی بخواهید تا ادله را بیان کند.

وی متذکر شد: این حرف مطالبه عمومی است و باید دنبال شود و تذکر داده شود؛ و اگر لازم شد برخورد شود. آن کسی که حرف را زده باید جبران کند و اگر حرفش غلط بوده و اشتباه بوده بیاید اصلاح کند.

اعتکاف را از دست ندهید

امام جمعه کرج در خاتمه گفت: ایام اعتکاف در پیش است؛ کسانی که فرصت و توان اعتکاف دارند این عمل عبادی را از دست ندهند که آثار فراوان معنوی دارد.

دکمه بازگشت به بالا