مدیرکل سازمان مدیریت وبرنامه ریزی البرز:
بزرگترین سرشماری کشاورزی کشور در آبانماه سال جاری اجرا خواهدشد

نشست خبری رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان البرز،دکتر توحید شیریزاد، باحضور معاون آمارو اطلاعات سازمان و معاون بودجه و اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل این سازمان برگزار شد.

به گزارش کوه سرفراز، توحید شیریزاد، مدیرکل سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان البرز اظهار داشت: ما مدعی هستیم که نمایندگی ۸دستگاه را در استان داریم، ازجمله سازمان نقشه برداری، هدفنمندی یارانه ها، برنامه ریزی کشور، اداره استخدامی، مرکزآمار، بهره‌وری و تعدادی سازمانهای دیگر را در استان البرز داریم.

شیریزاد تصریح کرد: ازجمله وظایف ما نظارت به تخلفات مشاوران و پیمانکاران و یا اجرا و توزیع و تخصیص اعتبارات و سازماندهی نیروی استخدامی نیروی انسانی استان و آموزش کارکنان و پژوهش که بعهده ماست و اگر تاخیرو تعللی و یا عملکرد مثبتی باشد، باید پاسخگو باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال سال خاصی بود و بااتفاقاتی که اقتاد موضوعات مهمی را مورد بررسی قرار میدهیم، که مهمترین آن سرشماری است که در آبانماه برگزار خواهد شد، این سرشماری کشاورزی که بزرگترین آمارگیری در کشور است از ۱۲آبان لغایت ۲۶آذر در سطح مناطق روستایی وشهرها اجرا خواهد شد.

وی افزود:در کشورما کشاورزی بخش عمده ای را در برمیگیرد وباتوجه به آمار بالا درکشور و ارزش افزوده در استان باید در توضیح و تشریح به مردم به نحو احسنت اقدام کنیم.

مدیرکل سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان البرز گفت: طبق تکلیف ما در برنامه هفتم در استان باید ۸درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که ۶۰درصد بخش خدمات، ۳۰درصد صنعت و ۵درصد کشاورزی و ۵درصد سایر خدمات را دربرمی‌گیرد.

توحید شیریزاد با اشاره به اینکه آخرین سرشماری در سال ۹۳ بوده و امسال ششمین آمارگیری اتفاق می‌افتد، گفت:دراین آمارگیری به نیروهای جوان وفعال نیاز داریم که بصورت عمومی اطلاع رسانی میشود و پس از دوره آموزشی بکار گرفته میشوند.

وی با تاکید براینکه قانون هفتم توسعه بدنباله استفاده از ظرفیت استانهاست یادآور شد: باتوجه به درآمد بالای جذب شده در استان البرز، مقرر شده بخش ویژه ای ازآن درآمد، به اعتبارات خود استان اختصاص داده شود که خوشبختانه ما در شش ماه اول صدرصد درآمد مقررشده را کسب کردیم.

وی در پایان گفت: شورای نظارتی که ماهم عضو آن هستیم پیگیر عملکرد و اعتبارات عمرانی شهرداریها است.

دکمه بازگشت به بالا