امام جمعه چهارباغ:
مسئولین مراقب کلمات خود در دنیای دیپلماسی باشند

امام جمعه چهارباغ گفت: در دیپلماسی جهانی، گلوله‌ها، کلمات هستند و می‌توانند دشمن یا خودی را مورد هدف قرار دهند، برخی مسئولین مراقب کلمات خود نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و همگان به تقوی، گفت: مسئولین مراقب باشند دچار اشرافیت نشوند، چرا که در آن صورت به بیت‌المال چنگ خواهند زد.

وی افزود: کسی که به دلیل قدرت و نفوذ خود، حق دیگران را تصاحب می‌کند، آرام آرام به جایی می‌رسد که به لقمه حرام عادت کند.

حجت‌الاسلام دربانی خاطرنشان کرد: مسئولی که در ابتدای ورود به مسئولیت خود، زندگی متوسطی دارد و موقع خروج از همان مسئولیت، میلیاردها تومان سرمایه جمع کرده است، مطابق فرمایش امیرالمومنین، باید مدیریت او را بررسی کرد!

امام جمعه چهارباغ ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ما در برابر دشمن تا دندان مسلح، دفاع کردیم، دفاعی که از دین ریشه می‌گرفت و جهاد فی‌سبیل‌الله و انجام فرمان خدا بود.

وی افزود: دشمن در جنگ تحمیلی تصور می‌کرد، ظرف چند روز پایتخت کشور ما را تصرف می‌کند، اما با سدی از رزمندگان با غیرت و با شرافت مواجه شد و عقب نشست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اضافه کرد: الان هم دشمن هست، مبارزه هست و نیاز به ایثارگر داریم، اما فرق مبارزه امروز با آن روزها، این است که آن‌ روزها، هجوم بود و امروز «نفوذ» هست، دشمن در جنگ تحمیلی آشکارا روبه‌روی ما ایستاد و امروز در حال «نفوذ» در ذهن جوانان ما درباره جنگ است و همین امر باعث شد سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با ایثارگران درباره چرایی جنگ باشد، مراقب فکر جوانان، باشید که دچار شک و شبهه نشوند.

امام جمعه چهارباغ یادآور شد: اگر در دوران کنونی هم مانند زمان دفاع مقدس، شانه به شانه‌ی یکدیگر بایستیم، نظام، پیشرفت صعودی بسیار سریع‌تری خواهد داشت.

وی با اشاره به تشابه شرایط فعلی جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان با دفاع مقدس، اظهار داشت: سرانجام، پیروزی با جبهه حق است.

خطیب جمعه چهارباغ گفت: در دیپلماسی جهانی، گلوله‌ها، کلمات هستند و می‌توانند دشمن یا خودی را مورد هدف قرار دهند، برخی مسئولین مراقب کلمات خود نیستند، اولین برداشت از جمله «اگر رژیم غاصب سلاح خود را بر زمین بگذارد، ما هم کنار می‌گذاریم» یعنی ما این رژیم منحوس را قبول داریم، در حالی‌که ما هیچگاه رژیم جعلی را قبول نداشته و نخواهیم داشت و باید نابود شود، آن‌ها با ماهیت جمهوری اسلامی دشمنی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله‌ی انتزاع بخشی از شهرستان چهارباغ، اظهار داشت: نماینده مردم شهرستان در مجلس و فرماندار، این مساله را با جدیت دنبال می‌کنند و نماینده مردم شهرستان در چهارباغ تاکید کرده است که اجازه چنین کاری را هرگز نخواهیم داد.

دکمه بازگشت به بالا