امام جمعه فردیس:
منافع ملی خط قرمز خبرنگاران باشد

امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به حفظ حریت رسانه ها گفت:رسانه ها اگر به مسوولیت خود عمل کنند کشور توسعه می یابد.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام “سید ابراهیم حسینی “ در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب ۲ ماموریت همزمان به ائمه جمعه محول کردند، اظهار کرد: تبیین مواضع نظام به انقلاب اسلامی و دیگری تریبون مردم باشیم و مردم باید به ائمه جمعه پناه ببرنداگر ائمه جمعه فقط سخنگوی دولت باشند پس چه کسی مردم را یاری کند.

وی افزود : طی سه سال گذشته از رسانه ها خواستم و صادقانه بیان کردم نه در انتخابات شرکت کردم و نه در هیچ انتخاباتی شرکت خواهم کرد.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: دلیل بر اینکه شرکت نخواهم کرد این است که حرفهای خود را صادقانه بخاطر انتخابات نزده باشم ؛ دعوت های فراوانی از من برای انتخابات مجلس خبرگان شد و در انتخابات شرکت نکردم که حرفها تحت شعاع قرار می گیرد.

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت: زمانی اثبات شده هستید و نمرات خوبی دریافت می کنید که مردم از رسانه به عنوان منافع ملی دفاع کنند.

حسینی افزود: آنجایی که رسانه احساس می کند منافع شهر مهم است باید به وظیفه خود عمل کند.

امام جمعه فردیس گفت: وقتی رانت خواری و ناسلامتی هست باید فریاد بکشیم چرا که فساد، فساد است.

حسینی افزود: کمبودها و کاستی ها وجود دارد و باید پیگیری شود خیلی از مسولان بی خیالی می کنند چون در فردیس زندگی نمی کنند و این یک آفت برای این شهرستان است؛ بعضی از مسوولان نمی توانند کار کنند چون ساکن این شهرستان نیستند.

امام جمعه فردیس تاکید کرد: رسانه ها حریت خود را حفظ کنند؛ وظیفه خود به عنوان امام جمعه می دانم بدون هیچ فکر و طیفی از رسانه ها دفاع می کنم ؛اگر ببینم مسوولان اجرایی و قضایی ، خبرنگاران و اصحاب رسانه را تحت فشار قرار دهند پیگیری خواهم کرد.

وی بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه مسائل حقوقی را رعایت کنند گاهی کلمه را می توان جرم انگاری کرد باید اینگونه مسائل را رعایت کرد.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه اصحاب رسانه بنده کسی نباشند و محکم حرف خود را بزنند،گفت: منافع ملی خط قرمز خبرنگاران باشد؛ شهرستان فردیس عقب ماندگی زیادی دارد یکی از عقب ماندگی ها به دلیل داشتن مسوولان ناتراز است.

حسینی افزود: اگر همه با هم دست به دست دهیم و نگاه ما در سطح منافع ملی باشد پیروز خواهیم شد .

وی به برگزاری انتخابات شورای شهر در سال آینده اشاره کرد و گفت: اگر به انتخابات خیلی جزئی نگاه شود می بازیم ، شوراها باید براساس تخصص و تعهد باشد؛ اگر برخی افراد معیارهای نادرست را به ما تحمیل نکنند یک پارلمان شهری شایسته ای خواهیم داشت.

حسینی گفت: البته افراد پاک دست در شوراها هستند سعی می کنند به منافع ملی پایبند باشند.

وی با اشاره به آموزش حقوق شهروندی افزود: اگر شهرستان فردیس بخواهد توسعه یافته شود باید حقوق شهروندی و مسوولیت های شهروندی به مدیران ادارات آموزش داده شود و این وظیفه شهرداری است.

دکمه بازگشت به بالا