امام جمعه شهرستان چهارباغ:
دشمن از اختلاف شیعه و سنی، سوءاستفاده می‌کند

امام جمعه چهارباغ گفت: وحدت با مسئله اعتقادی ما دو مساله است، ما مباحثه اعتقادی داریم و هیچ وقت ترک نمی‌کنیم اما دعوا نمی‌کنیم که دشمن از دعوای ما سوءاستفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه شهرستان چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و همگان به تقوای الهی، گفت: از مصادیق تقوای الهی طی مسیر در مسیر نورانی مشخص شده توسط امام زمان(عج) است، اگر کسی در مسیر مشخص شده توسط آن حضرت قدم بردارد می‌تواند بگوید من تقوای الهی را رعایت می‌کنم، یکی از تابلوهای این مسیر ظلم‌ستیزی و خاموش نبودن در برابر ظالم است، اگر کسی به ادعای خویش در مسیر امام زمانی قدم برمی‌دارد اما وقتی به ظلم می‌رسد چشم خود را می‌پوشاند، بداند که از مسیر خارج شده و به انحراف رفته است.

وی با اشاره به سالروز قتل‌عام فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا و سالروز اشغال بیروت توسط رژیم غاصب کودک‌کش اسرائیل، اظهار داشت: این رژیم، رژیم ناخلف نامشروع عصر ماست و اخیرا هم جنایت دیگری به جنایت‌های خود اضافه کرد و چادرهای آوارگان و پناهندگان در منطقه خان یونس را مورد حمله بمب‌های قوی و جنگنده خود قرار داد، جایی را که مشتی آواره پناهنده چادر زده‌اند، آنگاه شبکه‌های بیگانه فیلم درست می‌کنند که بگویند تونل رزمندگان را کشف کرد‌ه‌اند تا جنایت‌های بی‌شمار خود را توجیه کنند، هرکس دربرابر این جنایت سکوت کند، در این جنایت‌ها سهیم و شریک است.

حجت‌الاسلام دربانی اضافه کرد: بعضی‌ها می‌گویند چرا وعده‌ی انتقام محقق نمی‌شود؟ این را بارها گفته‌ایم، ما پشت قدم‌های رهبر آگاه، شجاع و مدبر خود قدم می‌گذاریم و از ایشان سبقت نمی‌گیریم، بعضی‌ها در شبکه‌های بیگانه مردم را تحریک می‌کنند که انتقام چه‌ شد؟ می‌دانند ایران یک نقشه عالی دارد و می‌خواهند با عجله نقشه ما را خراب کنند، ما گول نمی‌خوریم و پا جای پای ولی‌فقیه خود می‌گذاریم.

وی افزود: اسرائیل از درون در حال فروپاشی است، اعتراضات علیه رئیس‌جمهور خبیث آن‌ها و دو فرقه شدن و فرار مردم‌شان از سرزمین‌های اشغالی، آن‌ها را از درون از بین می‌برد، انتقام مگر از این سخت‌تر هم می‌شود؟ اما با این وجود ما منتظر انتقام هستیم و حکمت را به دست رهبر حکیم کشور، سپرده‌ایم.

امام جمعه چهارباغ در ادامه اذعان داشت: از آن کاسب محله‌ای که در حد قدرت خود، ظلم می‌کند تا بنده، هرکس در موقعیت خود منافع خودش را به منافع ملت خود، ترجیح دهد در یک صف با دشمن قرار می‌گیرد، خداوند ما را از چنین بلایی نجات دهد.

حجت‌الاسلام دربانی با اشاره به آغاز هفته وحدت، تاکید کرد: وحدت با مسئله اعتقادی ما دو مساله است، ما مباحثه اعتقادی داریم و هیچ وقت ترک نمی‌کنیم اما دعوا نمی‌کنیم که دشمن از دعوای ما سوءاستفاده کند، ما درکنار برادران اهل سنت ایستاده‌ایم و دشمن که می‌خواهد بین ما فاصله بیندازد، وهابیت و داعش و شیعه‌ی افراطی را علم می‌کند، که بین ما تفرقه بیاندازد، اما ما دعوایی نداریم، ممکن است در بین مسئولین خودمان اختلاف باشد که عادی است، اما دعوا نمی‌کنند که دیگران سوءاستفاده کنند، ما با برادران اهل سنت اختلاف اعتقادی داریم، اما به روی هم شمشیر نمی‌کشیم و در برابر دشمن متحد هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر، یک کنفرانس بین‌المللی در مورد اعلان انزجار از داعش و وهابیت ایجاد شد که هم علمای اهل سنت و هم علمای شیعه تراز اول در آن حضور داشتند و همگی اعلام کردند داعش و وهابیت از ما نیست، ما هم اعلام می‌کنیم شیعه افراطی از ما نیست، شیعه‌ای که به فرامین صریح مراجع عظام و مقام معظم رهبری پشت می‌کند و علیرغم دستور صریح مراجع بزرگ خلاف شرع انجام می‌دهد از ما نیست، هرچه ما افراط را بیشتر کنیم تفریط بیشتر می‌شود.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به سالروز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین بهجت‌تبریزی متخلص به شهریار و روز شعر و ادب پارسی، خطاب به شاعران علی‌الخصوص شاعران شهرستان چهارباغ، این روز را تبریک گفت و اظهار داشت: این شاعر توانمند، به فارسی و ترکی آذربایجانی شعرهای خیلی خوبی سروده است و اعجوبه قرن ما بود.

دکمه بازگشت به بالا