همزمان با روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات:
تجمع حامیان محیط زیست وحقوق زیستمندان برای توقف کشتار سگها +تصاویر

پس از سالها پیگیری گروهها و انجمن‌های متعدد حمایت از حیوانات برای تصویب قانون حمایت و پایان ظلم به زیستمندان که باوجود پیگیریهای مکرر بی‌نتیجه مانده است، بدنباله فراخوان تجمع اعتراضی توسط عده‌ای از فعالان اجتماعی، تعدادی از مدافعان حقوق زیستمندان ومحیط زیست در مقابل وزارت کشور تجمع کردند و خواستار توقف فوری کشتار و اسارت سگها در کشور و اجرای دستورالعمل علمی و اصولی برای کنترل جمعیت سگها شدند تا شاید آغازی دوباره باشد برای پایان کشتار و آزار زیستمندان طبیعت.

به گزارش کوه‌سرفراز، در این تجمع که باحضور افراد شناخته شده در جامعه حمایت و تعداد قابل توجهی از دوستداران حیوانات از شهرهای مختلف ایران برگزار شد، شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکارتهایی با محتوای، توقف فوری کشتار سگهای مظلوم کشور وحذف اسارتگاهها، توقف حیوان آزاری، اجرای الگوهای موفق دنیا ، آموزش رفتار صحیح باحیوانات شهری از طریق رسانه ی ملی ، تصویب قانون حمایت از حیوانات ، عدالت زیستی و احترام به حقوق زیستمندان، درخواست خود را مطرح کردند.

در حاشیه این تجمع چندین درخواست برای تصویب قانون حمایت و اجرای طرح CNVR و نجات سگها از اسارتگاه شهرداریها و مجازات عاملان کشتار سگها ، که از قبل تنظبم شده بود، باضمیمه صدها امضاء بصورت مکتوب در وزارت کشور ثبت شد که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است پلیس نیروی انتظامی در این تجمع همکاری قابل توجهی داشت و خواسته های افراد را مورد تحسین قرارداد.
به گفته سرهنگ کریمی بیشتر تجمعات اعتراضی برای گرفتن حق وحقوق شخصی افراد بوده و حاضران از انسانهای شریف ودلسوز کشور هستند که در راستای احقاق حقوق حیوانات که برای خودشان هیچ منافع مالی ندارد تلاش می‌کنند.

چرا ۲۰شهریور،روز جهانی مبارزه با خشونت علیه حیوانات نامگذاری شد؟

در پی حادثه تلخ و دردناک کشتار بی‌رحمانه یک خرس قهوه‌ای ماده و دو توله‌اش در شهریورماه ۱۳۹۰ در سمیرم اصفهان، گروه‌های حامی محیط‌زیست و حیوانات، روز ۲۰ شهریور را به‌عنوان «روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات» انتخاب و نام‌گذاری کردند. حیوان‌آزاری و نامهربانی با حیوانات اتفاق جدید و نادری نیست اما کشتار خرس قهوه‌ای مادر به‌همراه دو توله‌اش در آن سال در اصفهان به‌حدی منزجرکننده و دردآور بود که موج عظیمی از احساسات عمومی را برانگیخت و منجر به یک تلاش همگانی در عرصه حقوق حیوانات و محیط‌زیست شد.

فعالان حقوق حیوانات و گروه‌های زیست‌محیطی خواستار ثبت این فاجعه در تاریخ شدند و روز ۲۰ شهریورماه را به‌عنوان «روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات» انتخاب کردند تا شاید آغازی باشد بر پایان کشتار و آزار حیوانات.

متأسفانه هنوز در کشور ما برای مقابله با حیوان‌آزاری هیچ قانون مدونی وجود ندارد. لایحه مبارزه با خشونت علیه حیوانات در دولتهای گذشته تدوین شد، اما تکلیف آن در مجلس شورای اسلامی مشخص نشده است.
در حال حاضر در تمام نقاط کشور اخبار کشتار و حیوان آزاری بصورت گسترده منتشر می‌شود و رسانه ملی همچنان به جای ترویج مهربانی با مخلوقات و آموزش رفتار انسانی و صحیح با حیوانات شهری وسایر زیستمندان به بهانه های غیرعلمی و بی‌اساس و صرفا باتکرار نظریات چندین کارشناس نمای سگ ستیز، بر طبل حیوان ستیزی می‌کوبد!

دکمه بازگشت به بالا