مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:
مهاجرت‌های بی‌رویه، تراکم دانش‌آموزی را افزایش داده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به افزایش تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس این استان، اعلام کرد که مهاجرت‌های بی‌رویه عامل این افزایش است.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط عمومی، علی حجرگشت به مناطق فردیس، محمدشهر، کمالشهر و شهر جدید مهستان به عنوان مناطقی با تراکم بالای دانش‌آموزی اشاره کرد.

وی افزود: در دولت سیزدهم، ۹۷ پروژه آموزشی و ورزشی به مدارس البرز اضافه شده و ۶۶ مدرسه در حال ساخت است. مدیرکل آموزش و پرورش البرز تلاش خیرین و استاندار را در راستای نهضت مدرسه‌سازی قابل تقدیر دانست و هدفگذاری برای افزایش دانش‌آموزان متوسطه مهارتی به ۵۰ درصد را اعلام کرد.

حجرگشت همچنین میانگین کشوری حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها را ۳۹ درصد عنوان کرد و افزود که ۴۳ درصد دانش‌آموزان البرز در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند. وی از اختصاص ۷۳۰ میلیارد ریال برای تجهیزات هنرستانی به مدارس خبر داد و گفت که با ظرفیت خیرین، کلاس کنکور رایگان در مناطق کم‌برخوردار برگزار شده است.

این مدیر همچنین از برگزاری امتحانات نهایی برای ۷۳ هزار دانش‌آموز در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خبر داد و افزود که این آزمون‌ها با امنیت کامل اجرایی شده است. همچنین، وی به توزیع شیر در مدارس پس از ۱۲ سال اشاره کرد و اعلام کرد که دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع هنوز ابلاغ نشده است.

در پایان، مدیرکل آموزش و پرورش البرز از افتتاح ۶۷ زمین چمن ورزشی در استان خبر داد و بیان کرد که ۹۰ درصد نیروی انسانی ساماندهی شده و کلاس‌بندی صورت گرفته، اما ۱۰ درصد باقیمانده هنوز برای ثبت‌نام مراجعه نکرده‌اند. حجرگشت همچنین به تحصیل ۲۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در البرز اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که موضوع ثبت‌نام این دانش‌آموزان طی هفته آینده ابلاغ شود.

دکمه بازگشت به بالا