امام جمعه کرج:
نماز جمعه ثمره تحقق سال‌ها مبارزه برای برقراری نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: نماز جمعه ثمره تحقق سال‌ها مبارزه و تلاش برای برقراری نظام اسلامی است و سخنگاه موثر برای بیان مفاهیم دینی است که نقش مهمی در تثبیت جبهه حق دارد.

به گزارش کوه سرفراز، آیت الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه به نقش و اهمیت برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و گفت: فاصله مردم با درگاه ورودی خداوند از طریق نماز جمعه است و نماز جمعه ثمره تحقق سال‌ها مبارزه و تلاش برای برقراری نظام اسلامی است.
خطیب جمعه کرج به ویژگی‌ها نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه سخنگاه موثری برای بیان مفاهیم دینی است که نقش مهمی در تثبیت جبهه حق دارد، نماز جمعه مفاهیم مبانی فرهنگ دینی را قوام می‌بخشد و وحدت بخش و دشمن شکن است.

وی بیان کرد نماز جمعه مطالبه کننده از کارگزاران نظام است و امام جمعه باید هم مصالح دین را بگوید و هم آنچه که برای دنیای اسلام نیاز است بازگو کند و مردم را از اقداماتی که باعث سود و زیان آنها می‌شود آگاه کند.

خطیب جمعه کرج در خطبه‌ها ادامه داد: حضور در نماز جمعه دشمن شناسی و دشمن شناسایی و روش‌های مقابله با آن را به ما نشان می‌دهد نماز جمعه در بخش‌های مختلف نقش دارد و نقش فرهنگی و هدایتگری آن از همه مهمتر است و از نفوذ نفاق و فرهنگ غرب جلوگیری می‌کند.
وی افزود: نماز جمعه از ظرفیتی برخوردار است که تمام اقشار می‌تواندحمایت کند نماز جمعه جریان پویا و جوان مهرور با حضور افراد نقش‌پذیر جامعه است نماز جمعه در راس همه امور قرار دارد و صدای مظلومین و مستضعفین است و همه آحاد جامعه باید تلاش کنند این سنگر برای پیشبرد اهداف الهی گرم نگه دارند.

دکمه بازگشت به بالا