رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
ارائه عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه هیأت دولت

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در جلسه هیأت دولت که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، گزارش عملکرد این سازمان در دولت مردمی و انقلابی را ارائه کرد.

در دولت سیزدهم اقدامات اساسی در راستای حفاظت از محیط زیست انجام و سازمان در انجام امور از فضای سیاست‌زدگی خارج شد و به کارهای تخصصی پرداخت.

بعد از ۵۰ سال ۲ قانون اساسی کشور شامل قانون حفاظت و همچنین شکار و صید را بازنگری و به روز کردیم ، لوایح خوبی در این زمینه در دستور کار کمیسیون ها قرار گرفت که قرار بود به دولت تقدیم شود.

پرداختن به مسائلی مانند آشوراده، میانکاله، انزلی، پسماند سراوان و تصفیه خانه ها با جدیت در این دولت پیگیری و بخش زیادی از آنها هم ساماندهی شد و در این مدت از ۱۶۰ پاسگاه در سراسر کشور بازدید و مشکلات و کمبودها را برطرف کردیم.

یکی از مهمترین اقدامات انجام شده ساماندهی جاده میامی – سبزوار است که آن را برای گونه ارزشمند یوزپلنگ ایرانی امن کردیم.

تصویب قطعنامه گرد و غبار و تایید آن در سازمان ملل از جمله اقدامات اساسی ایران در بُعد بین المللی در زمینه گرد و غبار بود که کشورهای درگیر این پدیده را در کنار هم قرار داد و همه به این نتیجه رسیدند که باید برای مقابله با این پدیده از تمام امکانات در کنار هم استفاده کنند.

کنوانسیون تهران که ۱۷ سال بود مشکل داشت را ساماندهی کردیم و قرار شد کاپ ۶ آن در تهران برگزار شود، کنوانسیون کویت نیز بعد از ۶ سال فعال شد و در این مدت در ۵۴ کنوانسیون بین المللی فعال بودیم.

۲ آیین نامه کسب و کار در محیط زیست و جمع آوری پلاستیک های زیر ۲۵ میکرون را داشتیم ، ۱۵ درصد برنامه هفتم به مسائل محیط زیست مربوط بود که مهمترین آن تغییر اقلیم است ، همچنین چهار جلسه شورای عالی محیط زیست با حضور رئیس جمهور شهید برگزار شد که دستاوردهای خوبی به همراه داشت. چاپ ۱۵۰ عنوان کتاب در زمینه فرهنگ سازی محیط زیست به چاپ رسید.

دکمه بازگشت به بالا