معاونت خدمات شهری شهرداری گلسار:
در ماه محرم هوای پاکبانان شهر را بیشتر داشته باشیم

همزمان با آغاز ماه محرم برخی از شهروندان به واسطه قبولی حاجات خود و پذیرایی از عزادارن حسینی اقدام به برپایی موکب پذیرایی و ایستگاه صلواتی در نقاط محتلف شهر کرده اند.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط عمومی شهرداری گلسار، اما نکته ای که در پخش نذری و پذیرایی باید توجه داشت و نباید به فراموشی سپرده شود ظروف نذری است. ظروفی که از جنس پلاستیک است که علاوه بر تخریب محیط زیست برای انسان نیز ضررهایی داردو همچنین رها سازی این ظروف در معابر سطح شهر زحمات پاکبانان عزیز را دو چندان می کند .

رضا حجرگشت معاونت خدمات شهری شهرداری گلسار در این خصوص اظهار داشت: هر ساله با فرارسیدن ماه محرم و صفر و به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی زحمات و تلاش نیروهای خدمات شهرداری و پاکبانان چندین برابر می شود زیرا در این ایام، با توزیع فراوان غذاها و نوشیدنی‌های نذری متأسفانه شاهد رها سازی زباله در معابر و خیابان‌ها هستیم که همین امر بر حجم فعالیتهای نیروهای خدماتی شهرداری می افزاید.

وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا نظافت شهری به بهترین نحو رعایت شود و از هیات های عزاداری، موکب ها و شهروندان انتظار می رود در این ایام برای حفظ نظافت و پاکیزگی شهر همیاری خوبی با نیروهای خدماتی و پاکبانان شهر داشته باشند.

حجرگشت در پایان تصریح کرد : این شب ها به فکر عزیزان پاکبان هم باشیم، زیرا قرار نیست رفتگران و پاکبانان تاوان عزاداری و نذری خوردن ما را بدهند. مراسم عزاداری و شب های محرم ما خیلی باصفا و معنوی تر می شود اگر که نگذاریم قد پاکبانی برای جمع کردن ظروف نذری ما در خیابان ها خم بشود.

دکمه بازگشت به بالا