رئیس شورای اسلامی شهر هشتگرد:
گلایه مندی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد از اقدام شرکت راه آهن

مهندس محمد رضا کاشف رئیس شورای اسلامی شهر هشتگرد از خلف وعده شرکت راه آهن در زمینه تخریب با هدف تعریض و ، افزایش ارتفاع و بازسازی پل معروف به امامزاده جعفر(ع) هشتگرد گلایه کرد .

به گزارش کوه سرفراز، عملیات بهسازی پل راه آهن واقع در ضلع جنوبی هشتگرد با هدف دو لاین نمودن ریل و افزایش ارتفاع در سال ۱۳۹۶ آغاز گردید و شهرداری و شورای اسلامی هشتگرد از ابتدای شروع عملیات ، اعتراض خود را به شرکت راه آهن در خصوص عدم ارائه نقشه های اجرایی و فنی اعلام نمودند.

کاشف در این خصوص گفت : عدم ارائه طرح اجرایی به مسئولین شهرستان سبب گردید تا موضوعات ترافیکی در روند احداث این پل در نظر گرفته نشده و بی شک برای تکمیل پل ، نیاز به تملک املاک اطراف دارد و شرکت مربوطه اقدامی در این خصوص نکرده است.

وی افزود : طی ۷ ساله اخیر که مصادف با دوره شورای پنجم و ششم بوده است ۴ شهردار و ۴ فرماندار در این شهرستان فعالیت نموده اند و همچنین نماینده محترم مجلس نیز پیگیری مجدانه ای برای رفع مشکل و تسریع در عملیات احداث پل انجام دادند که متأسفانه مسئولین شرکت راه آهن به تعهدات خود عمل نکردند.

وی به تعطیلی مکرر کارگاه اشاره کرد که بیش از همه مورد اعتراض مسئولین محلی است و ظاهراً متولیان موضوع نسبت به آن بی توجه هستند که جای بسی تأسف است.

رئیس شورای هشتگرد در توجیه اهمیت موضع گفت : با توجه به اینکه نزدیک ترین پل زیرگذر راه آهن به پل امامزاده جعفر(ع) از سمت شرق پل قاسم آباد با فاصله سه و نیم کیلومتر و پل زیرگذر بادامک از سمت غرب با فاصله سه کیلومتر می باشد و این پل ها مسیر ارتباطی شهرها و روستاهای بخش جنوبی می باشند لذا بسیاری از ساکنین بخش جنوبی راه آهن از عدم تکمیل این پل و تأخیر صورت گرفته گلایه مند می باشند چرا که تردد از مسیرهای جایگزین ، زمانبر و هزینه بر خواهد بود .

مشکل بزرگ و مشهود نیز در هنگام عزاداری ایام محرم و صفر و پنجشبه ها می باشد که با حضور زائرین و لزوم عبور از عرض راه آهن ، شاهد ترافیک سنگین و تصادفات مکرر و خسارات مالی و جانی بوده ایم و تا زمانی که این پل تکمیل نشود مشکلات مرتفع نخواهد شد.

وی تصریح کرد : طی یک ساله اخیر نیز مکاتبات متعددی با وزیر محترم راه و شهرسازی و شورای اسلامی استان البرز و سایر دستگاه‌ها صورت گرفته که تاکنون نتیجه ای نشده است.

کاشف در پایان با تقدیر از پیگیریهای نماینده محترم مجلس ، فرماندار پرتلاش و سایر مسؤلین شهرستان و امید به تسهیل در اتمام عملیات بیان کرد : انتظار ما این است که دستگاههای حاکمیتی بویژه استانداری در این موضوع ورود نموده و این معضل را که طی چندین ساله اخیر مبتلابه شهرستان است مرتفع نمایند و همچنین اصحاب محترم رسانه نیز در انعکاس مشکلات به مسئولین ذیربط می توانند نقش مهمی داشته باشند .

شهر هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ با جمعیت بالغ بر ۸۰ هزار نفر از جمله شهرهای مهم غرب استان البرز است که با وجود مراکز درمانی و تجاری و … محل مراجعه بسیاری از شهروندان شهرها و روستاهای اطراف می باشد و تنها آرامستان مجهز غرب استان البرز به نام آرامستان امامزاده جعفر(ع) در بخش جنوبی خط راه آهن قرار دارد و این پل تنها محل تردد به این آرامستان است .

دکمه بازگشت به بالا