• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
8
امام جمعه کرج:

اسلام به بانوان ارزش داد

  • کد خبر : 2535
  • 02 بهمن 1400 - 9:06
اسلام به بانوان ارزش داد
امام جمعه کرج با بیان اینکه در همین دوران ما، زن را در همین جوامع پیشرفته، کالا می‌دانند و پشت ویترین با قیمت مشخص عرضه می‌کنند که یک بخش از ظلمی است که به زنان می‌شود، گفت: مدافعان از حقوق زن کجا هستند؟ این‌ها را نمی‌بینند؟

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه یکم بهمن ماه با اشاره به بیستم جمادی‌الثانی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها که به‌روز زن نام‌گذاری شده است، بیان کرد: این روز را به همه بانوان، خواهران و مادران تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها بانوی بزرگواری است که در عالم خلقت نظیر ندارد و هرچه درباره او بگوییم از خود تعریف کرده‌ایم و فهم خودمان است، نه مرتبه و جایگاه او چراکه رفعت مقامی که دارد برای ما قابل‌فهم نیست.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: شخصیتی که وقتی به دنیا آمد، فرشته وحی بر وجود مبارک رسول خدا صلی‌الله علیه و آله نازل شد و از طرف خدای مهربان پیام آورد که خداوند متعال بر تو و فرزند نو رسیده‏ات درود می‏فرستد که اهمیت این شخصیت بزرگ را می‌رساند و حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه مادر را الگوی خود می‌داند. زهرای اطهر الگوی بشر است. اینکه میگویند الگوی زن است جمله ناقصی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه یکی از نیازهای فطری بشر در جهت کمال‌گرائی، گرایش به الگو و پیروی از راهنماهاست، خاطرنشان ساخت: به این نیاز در آموزه‌های دینی توجه شده و قرآن کریم با صراحت الگوها و اسوه‌های خوب و بد را معرفی کرده است که پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام الگوی عملی هستند؛ و به چیزی دعوت می‌کنند که فطرت‌ها می‌پذیرد. البته باید از آنان شناخت دقیق و عمیق داشت که هرچه شناخت بیشتر و عمیق‌تر باشد، بدون هدر دادن سرمایه عمر، بهره بردن از کلام و رفتار آنان برای رسیدن به مقصد بیشتر خواهد شد.

وی بابیان اینکه رسول خدا الگوی بشر است، عنوان کرد: پیامبر با نوع رفتارش با صدیقه طاهره مردم را تربیت و خرافات جاهلی را از آن‌ها دور کرد و فهماند زن ابعاد ملکوتی و لطافت‌های روحی بلندی دارد و دیدِ جامعه به زن را که در آن دوران نظیر کالا و نگاه شهوانی و امثال‌ذلک بود و تا امروز هم رگه‌هایی مدرن، از آن وجود دارد، به نقش تربیتی و مدیریتی که بانوان می‌توانند داشته باشند تغییر داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در همین دوران ما، زن را در همین جوامع پیشرفته، کالا می‌دانند و پشت ویترین با قیمت مشخص عرضه می‌کنند که یک بخش از ظلمی است که به زنان می‌شود، پرسش کرد: مدافعان از حقوق زن کجا هستند؟ این‌ها را نمی‌بینند؟ در همین کشورهای متمدن شنیدید و بعضاً شاید دیده باشید که پشت ویترین عرضه می‌کنند و قیمت هم به آن‌ها آویزان است. این غیر از این است که کرامت زن را له کردند؟! شخصیت لطیف عالم وجود را پایین آوردند. چرا دفاع نمی‌کنند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اسلام هزار و چهارصد سال قبل و قبل از تمام این حرف‌های قشنگ ولی دروغی که غربی‌ها می‌زنند در میدان عمل به بانوان ارزش و بها داد، یادآور شد: زنی که اساس منزل و کالا بود و سر او قمار می‌کردند و کسی مادر و خواهر و همسرش را می‌باخت و یا می‌فروخت. با آمدن اسلام، شخصیت مستقل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه زن در خطابات قرآن و پیامبر به خصوصه موردتوجه قرار گرفت و از همه این‌ها مهم‌تر که کسی به آن توجه نمی‌کند حق رأی دادن پیدا کرد، اذعان کرد: رأی دادن در آن زمان بیعت بود که رسول خدا بانوان را در این مشارکت‌ها نقش می‌داد که تا قبل از پیامبر کسی به زن‌ها اهمیت نمی‌داد؛ در جریان غدیر خم همه بانوان حاضر با امیرالمؤمنین بیعت کردند. چرا از این هویت‌بخشی‌ها و تکریم‌ها کسی چیزی نمی‌گوید؟

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه الگو بودن حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مسئله ازدواج بعد دیگری از ابعاد وجودی ایشان است، اظهار کرد: این امر مقدسی که بعضی امور ظاهری مثل مراسم جشن و یا مهریه و جهیزیه و امثال این‌ها باعث به وجود آمدن مشکلات خانوادگی از همان اول می‌شود درصورتی‌که زهرای اطهر وقتی به امیرالمؤمنین پاسخ داد حضرت هیچ سرمایه‌ای جز زرهی جنگی نداشت.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=2535