شهردار محمدشهر:
جلسه ویژه شهردار محمدشهر با مدیریت آبفا در آغاز فصل گرما

مهندس حسن زاده شهردار در جلسه ای که با مدیریت آبفا محمدشهر در خصوص شرایط ویژه گرما و افزایش استفاده از آب شرب در تابستان و جدا سازی آب شرب ازآب آبیاری فضای سبز، میادین و معابر سطح شهر شرکت کرد.

هلیا اسمعیل زائی عادل_ در حاشیه این جلسه شهردار محمدشهرگفت: اطلاعاتی که مدیر آبفا در مورد آبیاری بلوار اصلی و بلوار دشت بهشت داشت در بعضی موارد اشتباه و اصلا وجود نداشت . آبیاری بلوار اصلی و اکثر بلوار های شهر توسط تانکر و شبانه انجام میشود و به هیچ وجه از آب شرب استفاده نمیشود. در مورد بلوار دشت بهشت نیز قسمتی از بلوار در حوزه محمدشهر است و قسمتی دیگر در حوزه مشکین دشت میباشد.

حسن زاده افزود: در طی سه سال گذشته در خواست نصب کنتور برای پارک ها ، سرویس های بهداشتی و املاکی که در حوزه شهرداری می باشد را داده ایم و الان آب مصرفی که در پارک ها و فضای سبز و سایر نقاطی که مربوط به شهرداری می باشد ، مشخص است و کنتور خوانی میشود. در گذشته نیز یک سری اشتراکات
به اسم شهرداری ثبت شده بود که وجود خارجی نداشت که در طی این سه سال مقداری سامان دهی شده است.

شهردار محمدشهر همچنین گفت:با توجه به پیک گرما و تنش قابل پیش بینی و قابل مدیریت آبی در تابستان ، مقرر شد که تا حد امکان، شبانه و در خنکی هوا آبیاری فضای سبز انجام شود.
وی افزود: بحث بعدی که برای ما بسیار جدی، باعث دغدغه و پیگیری است ، بحث جداسازی علمی و اساسی آب فضای سبز از آب شرب شهری است که با باز چرخانی آبهای سطحی از طریق ایجاد تصفیه خانه لوکال قابل انجام است. ما برای این کار مشاور گرفتیم و مشاور برای این تصفیه خانه طرحی تهیه کرده است که در این جلسه مشاور طرح تصفیه خانه لوکال هم حضور داشت و بر همین اساس مقرر گردید طبق نقشه طراحی شده، دو منطقه برای این تصفیه خانه در نظر گرفته شود که یکی از این مناطق در انتهای بلوار شهید سلیمانی بعد از پمپ بنزین که عرصه متعلق به شهرداری است و دیگری در ابتدای منطقه الهیه جانمایی شده است. از نظر حجم ورودی آب های سطحی و بخشی از فاضلاب های خانگی که در لوله های آبهای سطحی میریزد و با تلفیقی از آب سیاه جوی که همجوار همان عرصه هست، میتوان ورودی خوبی به دست آورد که تصفیه خانه را ایجاد کنیم.
حسن زاده در پایان افزود: در آینده نزدیک میتوان با گسترش این تصفیه خانه ها به زمین های کشاورزی اطراف هم آب رسانی کرد و ایجاد درآمد پایدار نمود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد در چند ماه آینده با انتخاب پیمانکار ، عملیات پروژه اولین تصفیه خانه آبهای سطحی شهری آغاز گردد.

شایان ذکر است در این جلسه در مورد پارک های جدید الاحداث هم صحبت شد که از گونه های گیاهی در آن استفاده شود که به آب کمتری برای حفظ و نگهداری آن نیاز باشد.

دکمه بازگشت به بالا