احد آقایی:
نقش مسئولانه و سرنوشت ساز اصناف در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جامعه اصناف به عنوان یکی از بزرگترین گروه های متشکل اجتماعی و به عنوان یکی از متعهدترین اقشار نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره در بزنگاه های انقلاب اسلامی در سمت درست تاریخ قرار گرفته اند و خدمات شایان توجه آنها به انقلاب، دفاع مقدس و سایر صحنه های عمومی جامعه زبانزد عام و خاص بوده است.

این گروه عظیم با جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر به سبب هوش و ذکاوت خاص خود؛ همیشه با ریزبینی و دقت نظر ویژه به استحکام نظام اسلامی کمک شایان توجهی نموده و راهنمای خوبی برای سایر اقشار نیز به شمار می آیند.

حضور پرشور اصناف در دوره های مختلف انتخابات، بدون توجه به تبلیغات سوء و جوسازی های رسانه های غربی، به عنوان یک امتیاز ویژه برای این قشر تلقی شده و مشارکت گسترده آنها در پای صندوق‌های رای همواره موجبات یاس دشمنان نظام را فرآهم نموده است، چرا که این قشر به عنوان تشکل بزرگی که حدود 30 درصد از جمعیت جامعه ایران اسلامی را تشکیل می دهد، همواره مسئولانه، نقش تاثیرگذار خود را در سرنوشت کشور در برهه های مختلف ایفا کرده است.

نوع ارتباط اصناف با دولت ها در کنار حمایت های بی دریغ آنها از برنامه های اقتصادی کشور، دارای یک نگاه نقادانه نیز بوده که اتفاقا در روند تنظیم بازار و تامین مايحتاج عمومی مردم و در مجموع ارتقای معیشت آحاد جامعه تاثیر زیادی داشته و انتخابات پیش روی یعنی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از جمله فرصت هایی است که این گروه متشکل می تواند با مشارکت حداکثری به نوع کنش های اقتصادی دولت آینده سمت و سوی مناسب تری ببخشد.

حضور در انتخابات نوعی مطالبه گری نیز به شمار می‌آید که از جنس انتخاب رویکردها و ضامن ایده آل های مدنظر صنوف نیز هست، به عبارت ساده تر حضور پررنگ اصناف در انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر انجام تکلیف ملی و اسلامی، ظرفیتی بزرگ برای تعیین فردی با سیاست های همسوتر با بازار و فعالان صنفی است که یقینا نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

اصناف به عنوان مردمی ترین تشکل، این امکان عظیم را با خود به یدک می کشد که تنها گروه بزرگ اجتماعی است که می تواند رو در رو با سایر آحاد جامعه آنها را به سوی صندوق رای دعوت کند و در راستای تحقق اراده ملی زمینه مناسبی را برای یک انتخاب مناسب برای آینده کشور و فرزندان آن فراهم آورد.

دکمه بازگشت به بالا