به مناسبت هفته محیط زیست:
تالاب صالحیه در کانون توجه مسئولین عالی قضایی استان البرز

حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ،مدیران کل بحران استانداری ،ثبت اسناد ،منابع طبیعی و رئیس سازمان امور عشایر و برخی از مدیران شهرستانی از تالاب صالحیه بازدید بعمل آمد.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، این سفر یک روزه مقامات قضایی به نظرآباد نشست چندساعته با میزبانی بغدادی فرماندار نظرآباد در محل فرمانداری تشکیل گردید و در خصوص آخرین وضعیت عرصه تالاب ،حق آبه ، آسیب شترهای سرگردان بحث ،زهکش مجاور تالاب و… گفتگو صورت گرفت و تصمیمات کوتاه مدت میان مدت و دراز مدت اتخاذ گردید.
شایان ذکر است در این جلسه مجید درگی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، تالاب فصلی صالحیه را یک موضوع فرا استانی دانست و گفت : احیا این تالاب نیازمند همکاری چند استان می باشد که بتوانیم با همکاری این استان ها به ویژه در خصوص حق آبه که از گذشته از چندین استان وارد تالاب میشده است ،جان تازه ای به این تالاب که می تواند اثرات محیط زیستی خوبی برای منطقه داشته باشد دهیم و همچنین وجود دام های سنگین و سبک در تالاب باعث از بین رفتن پوشش گیاهی این منطقه شده است.
لازم به ذکر است تالاب صالحیه با وسعت 16هزار هکتار تنها تالاب استان البرز میباشد که نقش بسیار مهمی در کنترل ریز گردها ایفا می کند.

دکمه بازگشت به بالا