مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز:
جلسه کمیته پیشگیری از اقدام به خودکشی

جلسه کمیته پیشگیری از اقدام به خودکشی استان با حضور کلیه دستگاههای عضو با دبیری اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار گردید.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، در این جلسه کاظمینی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی استان گفت: طی سال گذشته به دلیل اقدامات انجام شده شاهد روند کاهش آمار اقدام به خودکشی و خودکشی منجر به فوت هستیم به طوری که طبق آمار، طی دو سال گذشته اقدام به خودکشی 26 درصد و طی سال گذشته آمار منجر به فوت 6 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم اجرا شده طی سال گذشته اجرای طرح نماد در آموزش و پرورش و راه اندازی و تکمیل 6 مرکز سراج (مراکز مشاوره و مراقبت های سلامت روان) می باشد. افزایش تخت های بیمارستانی جهت بستری افراد در معرض خطر و ایجاد زیرساخت های استان و ارتقاء مراکز مشاوره در دستگاه های استان از جمله اقدامات مهمی است که انجام شده و همچنین برگزاری دوره های مهارت کنترل استرس و رفتاری در دستگاه ها و جوامع هدف و پیگیری پرونده های اقدام به خودکشی در دستور کار قرارگرفته است.

کاظمینی ضمن تشکر از اقدامات دستگاه های اجرایی تأکید نمود: اقدامات بیشتری برای پیشگیری از این آسیب مهم لازم است و از دستگاه ها خواست از پتانسیل های مردمی بخصوص گروه های جهادی مرتبط با موضوع در کنار خودشان بهره مند شوند.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری در انتها تصریح کرد: با توجه به تهیه برنامه های برش استانی در استان البرز ذیل سند ملی کنترل و کاهش خودکشی، کلیه برنامه ها توسط دستگاه ها با قوت پیگیری و اجرا گردد و در ادامه برنامه های حائز اهمیت برای کنترل و کاهش کمیته پیشگیری از اقدام به خودکشی در استان توسط دستگاه اجرایی ذیربط را به شرح ذیل اعلام می شود:
1-برگزاری کارگاه ها در مدارس، دانشگاه ها و جوامع مورد هدف در مورد شناخت نشانه ها و علل خودکشی و چگونگی کمک به افراد در خطر و ارائه آموزش مهارت های زندگی برای افزایش استقلال و توانمندی فردی، 2-مشاوره و حمایت، 3-اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، 4-توسعه سیاست ها و برنامه ها، 5-ارتباط با دیگران، 6-آموزش مهارت های زندگی ، 7-ایجاد امکان دسترسی به منابع کمکی، 8-ارزیابی و پیگیری برنامه ها.

دکمه بازگشت به بالا