مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز:
بهره مندی بیش از ۱۵ هزار نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در البرز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ترویج و پاسداشت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را یکی از وظایف ذاتی این اداره کل برشمرد و افزود: برای این منظور از ابتدای تأسیس اداره کل تا کنون بیش از ۱۵ هزارو ۲۰۰ نفر از آموزش های رایگان صنایع‌دستی بهره‌مند شده اند.

به گزارش کوه سرفراز، رحیم خاکی ادامه داد: آموزش علاقه‌مندان در شهرستان‌های استان در بازه‌های زمانی در طول سال انجام می‌شود و هنرآموزان گواهینامه مهارت از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز دریافت می‌کنند.
خاکی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار و ۳۷۸ زندانی در استان از آموزش‌های صنایع دستی بهره مند، شده اند، گفت: آموزش زندانیان در طی تفاهم‌نامه‌های انعقادی با اداره کل زندان‌ها برای این قشر به صورت رایگان صورت می‌گیرد تا با یادگیری مهارت‌های کاربردی صنایع‌دستی بتوانند پس از آزادی به در آمدزایی برسند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به افزایش رشته‌های آموزشی صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: این آموزش‌ها از ۱۵ رشته به ۲۵ رشته در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است.
به گفته او هنرمندان زبردست و استادکاری در استان البرز مشغول به فعالیت هستند که آثار نفیسی تولید می‌کنند و تاکنون ۸۹ اثر هنرمندان صنایع‌دستی موفق به کسب مهر اصالت ملی شده و ۹ اثر نیز مهر اصالت بین‌المللی دریافت کرده اند.

خاکی همچنین از افزایش رشته‌های شاخص صنایع‌دستی استان به ۸۳ رشته در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: رشته‌های چوبی مانند معرق و منبت، سفال و سرامیک، تولیدات دست دوز چرمی و همچنین گلیم از جمله رشته‌هایی هستند که از بیشترین رونق در استان البرز برخوردارند.

دکمه بازگشت به بالا