مدیر کل صمت البرز:
افزایش 32 درصدی احیای واحدهای صنعتی در دولت سیزدهم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در دولت سیزدهم در مقابله با دولت قبل حدود 32 درصد افزایش آمار احیای واحدهای صنعتی را داشته‌ایم.

به گزارش کوه سرفراز ، محمد انصاری در حاشیه بهره برداری از چند مجتمع صنعتی در اشتهارد که با حضور وزیر صمت انجام شد؛ اظهار کرد: بعد از شهادت آیت الله رییسی طرح مهمی را با عنوان شهید رییسی به عنوان زنگ صنعت در البرز اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح هر روز شاهد بهره برداری از یک واحد صنعتی در استان هستیم، گفت: امروز هم با حضور وزیر صمت سه واحد صنعتی بزرگ در اشتهارد به بهره برداری رسید.

مدیرکل صمت استان البرز تصریح کرد: با افتتاح این سه واحد؛ بیش از 4.7 همت سرمایه گذاری محقق و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با این افتتاح بیش از 1200 ظرفیت اشتغال به استان اضافه شد که قطعا نقش به سزایی در بهبود وضعیت اقتصاد خانوارهای البرزی خواهد داشت.

مدیرکل صمت البرز عنوان کرد: یکی از اولویت های دولت سیزدهم احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد بود که البرز در این زمینه رتبه دار است.

انصاری ابراز کرد: طی ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم، ۲۶۱ واحد صنعتی در البرز احیا شده است.

وی توضیح داد: طی 30 ماه فعالیت دولت سیزدهم، 261 واحد صنعتی در البرز احیا شده است.

وی اضافه کرد: با بازگشت این واحدها ظرفیت اشتغال 37 هزار نفر احیا شده و با برنامه های متعدد درصدد جذب این منابع انسانی هستیم.

انصاری گفت: در مجموع 42 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت اختصاص داده شده است.

مدیرکل صمت البرز در ادامه با اشاره به ظرفیت صادراتی البرز، متذکر شد: طبق آمار گمرک البرز سال گذشته 375 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم ولی صادرات ما بر مبنای کارت‌های بازرگانی 691 میلیون دلار و صادرات بر مبنای منشا تولید هم یک میلیارد و 81 میلیون دلار بوده است.

دکمه بازگشت به بالا