معاون میراث فرهنگی استان البرز:
مطالعات تهیه طرح مرمت بقعه امامزادگان احمد و محمود آغاز شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز مطالعات تهیه طرح مرمت بقعه امامزادگان احمد و محمود در ماهدشت خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز مهدی ارباب نیا افزود: بنای خشت و گلی بقعه امامزادگان احمد و محمود ماهدشت طی چند سال گذشته که در اختیاراداره کل اوقاف قرار داشته تخریب شد و در حال حاضر چیزی از بقعه قدیمی وجود ندارد.
معاون میراث فرهنگی البرز افزود: اداره کل میراث فرهنگی البرز بر اساس پرونده ثبتی و داده‌های گذشته اقدام به بازسازی این بقعه خواهد کرد که اعتبارات بازسازی بر اساس قانون از محل اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان مالک و با ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تآمین می شود.
او با اشاره به اینکه در مرحله اول مطالعات و تهیه طرح مرمت و احیای بقعه در دستور کار قرار گرفته اظهار کرد: اکنون مشاور تعیین شده و در محل پروژه حضور دارد و در حال تهیه و تدوین پرونده مطالعات و طرح احیای بنا است.
ارباب نیا ادامه داد: طبق توافق با مشاور اکنون شرح خدمات برای احیای گنبد بقعه امامزاده تهیه و در اختیار اداره کل قرار می گیرد و اطلاعات برای تعیین پیمانکار اجرایی پروژه در سامانه دولت بارگزاری می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا