رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:
پنجمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی انگل شناسی و بیماری های انگلی در البرز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد

پنجمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی انگل شناسی و بیماری های انگلی در البرز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی با حضور اساتید دانشجویان و و متخصصان حوزه انگل شناسی ایران و جهان با هدف هم اندیشی و اشتراک یافته های تازه در مورد بیماری های انگلی طی دو روز سه شنبه و پنجشنبه یکم و چهارم خرداد ماه در محل پردیس دانشگاه بر گزار شد.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط عمومیTدر ابتدا دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن تسلیت شهادت سید شهیدان خدمت ، آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی گفت: دانشکده پزشکی البرز که اکنون محل برگزاری این کنگره است به دست توانا دکتر رئیسی ،رئیس جمهور افتتاح شد و طی دومین سفر استانی ایشان به البرز ما از نزدیک جهادی و مردمی بودن ایشان را دیدیم که این یکی از ویژگی های بارز ایشان در خدمت رسانی به مردم بود که برای همه ما یک الگوی واقعی شد. توفیق خدمت گزاری در دولت مردمی سیزدهم از جمله افتخارات ما است .

وی برگزاری چنین کنگره های مهم و موثری در سطح ملی و بین المللی در توسعه و انتقال دانش در جهت اعتلا سلامت کشور و جهان را بسیار ارزشمند و با اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد با دانش افزایی که در این کنگره صورت می گیرد بیش از پیش شاهد تحول و تقویت پیشگیری و درمان در بخش بیماری های انگلی باشیم.

دبیر اجرایی کنگره :

در ادامه دکتر احسان حیدری دبیر اجرایی این کنگره گفت : با پیشنهاد برگزاری پنجمین کنگره بین المللی در البرز ، رئیس و معاونین دانشگاه از برگزاری این کنگره بسیار استقبال کردند و در تمام مراحل همراه و همیار ما بودند .دوازدهمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی که از تاریخ 1 لغایت 3 خرداد ماه 1403 در شهر کرج، استان البرز در حال برگزاری است و فرصت مناسبی است تا اندیشمندان و محققان نتایج تحقیقات و تجربیات خود را به صورت سخنرانی، ارایه پوستر، و شرکت در پانل‌های تخصصی و نیز کارگاههای آموزشی در اختیار دیگر همکاران قرار داده تا در مورد آن‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخته شود.

دبیر علمی کنگره :

در ادامه دکتر محمد زیبایی دبیر علمی کنگره عنوان کرد: از 20 دی تا 20 اسفند ماه 470 مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این تعداد 370 مقاله به صورت پوستر و 80 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد : در این کنگره پنج سخنرانی ویژه خواهیم داشت که به موضوعات به روز حوزه انگل شناسی می پردازند. در این کنگره از کشور های فرانسه، ژاپن، فیلیپین، ترکیه ، پاکستان و افغانستان شرکت کننده داریم که تجربیات خود را به اشتراک می گذارند.

رئیس انجمن انگل شناسی پزشکی ایران:

در ادامه دکتر حسین کشاورز رئیس انجمن انگل شناسی پزشکی ایران گفت : برگزاری این گردهمایی ها و کنگره ها موجب می شود تا محققین، دانشمندان و دانشگاهیان با یکدیگر ارتباط داشته باشند و تجربیات شان را منتشر کنند. وزارت بهداشت باید بیماری های انگلی شایع در جامعه را به دقت رصد نماید و راه های پیشگیری و درمان این بیماری ها را به روز نماید . یکی از اهداف این چنین کنگره هایی نیز به روز رسانی اطلاعات می باشد. خوشبختانه در سالیان اخیر پیشرفت های خوبی در حوزه تشخیص و درمان بیماری ها انگلی صورت گرفته و بسیاری از بیماری ها نیز ریشه کن شده اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز :

دکتر شهروز یزدانی معاون آموزشی دانشگاه گفت: برگزاری این کنگره در این شرایط برایمان بسیار سخت بود اما وظیفه داریم که سیاست های کلان کشور را پیش بگیریم و ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشیم و رویه این مرد بزرگ را در پیش گیریم . مشارکت در این گردهمایی علمی موجب افتخار ما است. دانشگاه علوم پزشکی البرز از سال 1390 مستقل شد و هم اکنون با 340 عضو هیات علمی، 45 گروه آموزشی و 3600 دانشجو به فعالیت خود ادامه می دهد . این دانشگاه دارای 9 رشته دستیاری و 5 دوره فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد انگل شناسی پزشکی را دارد . در گروه انگل شناسی نیز اساتید با تجربه و با سابقه ای وجود دارد و زیر ساخت ها و تجهیزات خوبی نیز برای آموزش انگل شناسی در دانشگاه ایجاد شده است و امیدوارم بتوانیم به زودی در مقطع دکترا این رشته نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم .

دکمه بازگشت به بالا