مدیرکل دامپزشکی البرز:
البرز رتبه ششم تولید تخم مرغ کشور را دارد

مدیر کل دامپزشکی استان البرز از تولید سالانه بیش از ۸۶ هزار تخم مرغ در البرز خبر داد.

به گزلرش کوه سرفراز، خبرنگاران استان در همراهی با مدیرکل دامپزشکی استان البرز از شرکت مکمل سازی هشتگرد که یک واحد تولیدی غای دام و طیور و سگ است بازدید کردند.

این شرکت که در شهرک صنعتی هشتگرد واقع شده ، با مدیریت دکتر غلامرضا نصرت جوایز متعددی را دریافت کرده و سهم بزرگی در تولید تخم مرغ دارد.

تور مفصل آموزشی و تشریح جزئیات توسط مدیرعامل شرکت تجربه آموزشی تفریحی جدیدی بود که گوشه دیگری از توان مندی های استان البرز را معرفی کرد.سالانه بیش از یک میلیون 300هزار تن تخم مرغ در کل کشور تولید می شود که سهم البرز از این آمار 86 هزار تخم مرغ است.

مدیرکل دامپزشکی البرز دکتر علیرضا رفیعی‌پور در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: حمایت مسئولین و کم کردن بروکراسی اداری غیر لازم کار مهمی است که می تواند سرمایه گذاران بخش تولید را به ماندن و ادامه دادن امیدوار کند.

وی همچنی یادآور شد : هدف سازمان دامپزشکی تامین و تضمین کفایت و سلامت غذای مردم است از سوی دیگر حمایت تولید کننده برای معرفی محصولات و ورود به بازارهای جهانی و پیمان‌های منطقه‌ای و امکان صادرات باید مقدماتی فراهم شود که وظیفه مسئولان دولتی است.

وی افزود: بازدید از خطوط تولید غذای مردم و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار مهم است و مستقیم با جان و سلامت مردم سروکار دارد و برنامه اصلی و هدف ماست.

مدیرکل دامپزشکی البرز عنوان کرد: به عنوان مثال مجموعه این شرکت تولیدی با بیش از 400 قطعه مرغ تخم گذار از جمله واحدهای نمونه استان و کشور محسوب می شود که ضمن رعایت کیفیت حداکثری با تکنولوژی بالا و تولید روزانه 17 تن محصول خدمات متنوعی به استان اراه می کند که بخش تولید دارو نیز از فعالیت های آن است.

رفیعی پور با اشاره به اینکه البرز رتبه ششم تولید تخم مرغ کشور را دارد گفت: راه یابی و تثبیت جایگاه در بین بازارهای برون مرزی نیز از تلاش های موفقیت آمیز استان است. البته در آینده با انتقال تکنولوژی و بومی سازی می توان دایره فعالیت ها را گسترش داد.

او گفت در شرایطی که صنعت مرغ دنیا بیش از 150 سال قدمت دارد ما یک تاریخ و تجربه 70 ساله را پشت سرگذاشته ایم بنا براین بدیهی است در برخی عرصه ها چون تامین واکسن نیازمند واردات باشیم.

گفتنی است این شرکت در سال 1374 توسط گروهی از سرمایه گذاران ومتخصصین با تجربه در صنایع خوراک دام و طیور تاسیس شد.. عملیات احداث این کارخانه مدرن در سال 1375 آغاز و در سال 1377 اولین محصولات تولیدی شرکت وارد بازار مصرف شد. این کارخانه 70 کیلومتری غرب تهران واقع و در مساحتی معادل 5000 متر مربع بنا شده . امکانات مدرن و پیشرفته تولید، آزمایشگاه مجهز کنترل کیفیت ، بخش تحقیق و توسعه R&D، انبار مصرف و سردخانه مواد اولیه از امتیازات کارخانه در سطح کشور محسوب می شود.

نوع فعالیت آن تولیدی و فیلد فعالیت آنها تولید انواع مکمل های غذایی و کنسانتره دام، و طیور و آبزیان است.

تولید انواع مکمل های غذایی و کنسانتره دام، و طیور و آبزیان از عمده فعالیت های شرکت ثبت شده مکمل سازی هشتگرد در استان البرز است.

دکمه بازگشت به بالا