• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ:

پاک نگهداشتن محیط زیست وظیفه ای همگانی است

  • کد خبر : 24095
  • 03 اردیبهشت 1403 - 2:29
پاک نگهداشتن محیط زیست وظیفه ای همگانی است
زمین پاک تلنگر حراست از سیاره مادری است.

دوم اردیبهشت ماه در تقویم ما بیانگر موضوع بسیار مهم و شایان توجهی است که توجه به آن سلامت امروز ما و فردای فرزندانمان را رقم می‌زند.
این روز به عنوان« زمین پاک» نامگذاری شد تا به تک تک ما اهمیت حفظ و حراست از آب، خاک و زمینی که به عنوان مادر بشر، قلمداد می‌شود را بیش از پیش یادآور شود.
در شرایط کنونی، کسی نیست که از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل حفظ و حراست از محیط زیست بی‌اطلاع باشد.
فرد فرد ما در این کره خاکی و کهن سرزمین زیبا و آباد ایران زمین، وظیفه‌ای انسانی و اجتماعی برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی خود بر عهده داریم که کمترینِ آن؛ پاکیزه نگه داشتنِ طبیعتی است که ما را برای آسایش روح و جان خود، در دامان زیبایش، میزبانی می‌کند.
محیط زیست، هر روز و هر لحظه ،”زندگی” را در قاب زیبای طبیعت به ما هدیه می‌کند؛ پس همه ما باید برای داشتن زمینی پاک و هوایی سالم، دست به دست هم دهیم تا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تفکیک زباله‌ها و پرهیز از تولید و رهاسازي هر گونه آلودگی زیستی جان دوباره‌ای بر کالبد زمین بدمیم.
اگر چه بیش از پنجاه سال از نامگذاری چنین روزی در جهان می‌گذرد و هرساله برای گرامیداشت آن برنامه‌‌هایی به اشکال مختلف برگزار می‌شود؛ اما نباید از نظر دور داشت که توجه دادن به مسائل حیاتیِ زیست محیطی، نباید معطوف و محصور در چند روز و حتی چند ماه شود؛ بلکه این مهم در تمام روزهای سال باید مورد توجه و حساسیت فرد فرد اهالی زمین قرار گیرد و دغدغه‌های مهم برای ما ایرانیان نیز باشد.
روز زمین پاک گرامی باد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=24095