• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
رئیس کل دادگستری استان البرز:

کاهش 35 درصدی وقوع انواع سرقت در تعطیلات سال جدید در استان البرز

  • کد خبر : 24048
  • 01 اردیبهشت 1403 - 14:50
کاهش 35 درصدی وقوع انواع سرقت در تعطیلات سال جدید در استان البرز
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که در نتیجه تعامل و اجرای برنامه‌های مشترک دستگاه قضایی و انتظامی استان، آمار وقوع انواع سرقت در تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش 35 درصدی داشته است.

به گزارش کوه سرفراز، حسین فاضلی هریکندی با اعلام کاهش آمار وقوع انواع سرقت‌ها در تعطیلات آغازین سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده که حاصل همکاری شبانه‌روزی و تعامل نزدیک دو مجموعه قضایی و انتظامی استان البرز بود وقوع انواع سرقت‌ها که همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان در ایام تعطیلات مطرح است کاهش 35 درصدی داشت.

کاهش 65 درصدی سرقت مغازه
وی با ذکر جزئیات آماری این دستاورد مهم قضایی و انتظامی در استان البرز اضافه کرد: بر این اساس، آمار وقوع انواع سرقت‌های خرد و عادی کاهش 34 درصدی و سرقت به عنف کاهش بیش از 70 درصدی داشته است؛ شایان ذکر است در بخش سرقت‌های خرد، سرقت منزل حدود 20 درصد، سرقت مغازه 65 درصد و سرقت‌های خودرو حدود 43 و احشام کاهش 50 درصدی داشته است.
رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با بیان اینکه شهرستان نظرآباد، بیشترین میزان کاهش وقوع سرقت را در بین همه حوزه‌های قضایی را داشته است در خصوص سایر شهرستان‌ها یادآور شد: بر این اساس، اشتهارد با کاهش نزدیک به 36 درصدی، کرج با بیش از 35 درصد در رتبه‌های بعدی کاهش وقوع سرقت قرار دارند.
فاضلی هریکندی عدم اعطای نهادهای ارفاقی و عدم اعطای مرخصی به زندانیان جرایم سرقت را در این موفقیت موثر دانست و تصریح کرد: بر این اساس و با برنامه‌های تدوین شده در «قرارگاه مقابله با جرایم خاص استان البرز»، سخت گیری‌ها در خصوص جرایم موضوع قرارگاه به ویژه سرقت از مدت‌ها قبل از پایان سال گذشته آغاز شد؛ همچنین پرونده‌های سرقت در شعب ویژه در کلیه مراحل دادسرا، شعب بدوی و تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در مرحله اجرای احکام نیز با ایجاد «کارگروه اجرای احکام جرایم خاص»، نهادهای ارفاقی با نظارت و سخت‌گیری‌های شدید به محکومان جرایم خاص اعطا می‌شود.
وی از دیگر سو، افزایش گشت‌های منظم انتظامی که با همت فراجای استان و به صورت شبانه‌روزی در کلیه حوزه‌های قضایی اجرایی شد را در کاهش وقوع سرقت بسیار موثر دانست.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=24048