• برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
مدیرکل بهزیستی البرز:

شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز ۳۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت

  • کد خبر : 24000
  • 30 فروردین 1403 - 7:36
شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز ۳۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان البرز از افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور از ۶۰۰ نفر به یک هزار و ۹۵۲ نفر خبرداد . ” وجیهه محمدی فرد” روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز […]

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان البرز از افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور از ۶۰۰ نفر به یک هزار و ۹۵۲ نفر خبرداد .

” وجیهه محمدی فرد” روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز ۳۲۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است که براین اساس به هر نفر ۲۱میلیون ریال پردخت می شود .

وی همچنین از افزایش تعداد مستمری بگیران زیر پوشش بهزیستی از ۱۹ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر خبرداد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار تمامی افراد پشت نوبت وارد چرخه مستمری شدند.

وی اضافه کرد: مستمری سال ۱۴۰۳ به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و این افزایش با مستمری فروردین ماه پرداخت می شود .

مدیرکل بهزیستی استان البرز یاد آورشد: اعتبارات خرید تجهیزات توانخشی شامل انواع ویلچر،سمعک، واکر،توالت فرنگی ،عصا و ساعت نابینایان به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال افزایش یافت که نسبت به سال قبل از آن ۱۰۰ درصد رشد داشته و از دیگر اقدامات بهزیستی در حوزه معلولین به شمارمی رود .

محمدی فلاح اظهار کرد: برای اولین بار تامین ویلچرهای کربنی که به ویلچرهای فوق سبک معروف می باشند از شرکت های دانش بنیان برای افراد با معلولیت جسمی-حرکتی و ضایعه نخاعی توانمند مانند قهرمانان ورزشی ، دانش آموزان و دانشجویان و معلولان فعال در جامعه، تهیه شده است.

وی گفت: تعداد این ویلچرها ۲۰ عدد بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال تهیه شده است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=24000