• برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز:

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی دولت در شهرستان ساوجبلاغ

  • کد خبر : 23978
  • 29 فروردین 1403 - 15:22
رفع تصرف 50 هکتار از اراضی دولت در شهرستان ساوجبلاغ
در راستای صیانت از بیت‌المال روز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه 1403، 50 هکتار از اراضی دولت در شهرستان ساوجبلاغ رفع تصرف شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز؛ روز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه 1403، 50 هکتار از اراضی دولت در شهرستان ساوجبلاغ با حضور حسین فاضلی رئیس کل دادگستری و محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و مسئولین استانی و شهرستانی رفع تصرف شد.

محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: این 50 هکتار در حریم شهر کوهسار است که در دهه 60 جهت اجرای طرح پرورش گیاهان تحویل شخصی شده بود که متأسفانه علیرغم گذشت 3 دهه، این شخص به تعهداتش عمل نکرده و در طول این مدت دو مرتبه رأی کمیسیون ماده 33 هیأت نظارت توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اخذ شده است.

وی افزود: البته قبل از اخذ رأی مذکور، جلساتی با این شخص برگزار شده و تذکرات کتبی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی استان برای وی ارسال شده بود و علیرغم مکاتبات و جلسات انجام شده، فرد مذکور از انجام تعهدات خود سر باز زد که در نهایت و متعاقب آرای کمیسیون ماده 33، از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان در مراجع قضایی طرح دعوا انجام شد.

صابری بیان کرد: با صدور رأی قطعی، امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز این 50 هکتار به ارزش ریالی در حدود 2 همت (2 هزار میلیارد تومان) رفع تصرف و از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری شد.

وی افزود: در سال‌های قبل اراضی بسیاری در 7 شهرستان استان، چه شهرستان کرج چه شهرستان ساوجبلاغ و 5 شهرستان دیگر در مراجع قضایی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان رأی قطعی اخذ و اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در اینخصوص به صورت جدی و شبانه‌روزی جهت حفاظت از اراضی ملی، نظارت 24 ساعته دارد و امید داریم در سال جدید رأی قطعی جهت رفع تصرف اراضی دولتی صادر و توسط این اداره کل اجرا شود.

وی در پایان تأکید کرد: به جد از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم زمین‌خواران در استان البرز اجازه مانور داشته باشند و به عنوان نماینده سازمان ملی زمین و مسکن و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی به عنوان مالک این اراضی، جلوی هرگونه تضییع حقوق بیت‌المال ایستاده‌ایم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23978