• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
فرماندار کرج:

صعود بدون مجوز به ارتفاعات کرج ممنوع شد

  • کد خبر : 2375
  • 18 دی 1400 - 9:54
صعود بدون مجوز به ارتفاعات کرج ممنوع شد
فرماندار کرج گفت: با هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری و فدراسیون کوهنوردی به زودی تنها کوهنوردانی که دارای مجوز از فدراسیون باشند امکان حضور در ارتفاعات کوهستانی را خواهند داشت و کلیه گروه‌های غیرمجاز و ثبت نشده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

غفور قاسم پور با اعلام این خبر افزود: در جلسه بررسی نحوه مدیریت بحران فعالیت کوهنوردان در روستاهای شهرستان کرج موضوع ضرورت داشتن مجوز فعالیت از سوی فدراسیون مطرح شد و با توجه به شرایط خاص منطقه به ویژه جاده چالوس و بخش آسارا این مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بعضا به دلیل ثبت نشدن اطلاعات ورود افراد به کوهستان‌های شهرستان کرج، امدادرسانی در بحران‌های احتمالی و غیر قابل پیش بینی امری حائز توجه به شمار می‌رود.

قاسم پور اشاره کرد: با کمک مدیریت بحران فرمانداری فرم‌های مخصوصی تهیه و در بین باشگاه‌ها و دهیاران هر روستا توزیع می‌گردد و افراد بعد از دریافت معرفی نامه باشگاه از فدراسیون امکان ورود به کوهستان را خواهند داشت.

وی گفت: کلیه گروه‌های غیرمجاز و ثبت نشده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

جعفری مدیر بحران فرمانداری شهرستان کرج نیز گفت: آماده برگزاری دوره‌های امداد کوهستان هستیم و شوراهای اسلامی و دهیاران افراد داوطلب را معرفی تا به صورت رایگان از این کلاس‌ها استفاده و مدرک معتبر نیز دریافت کنند.

وی افزود: جلسات مدیریت بحران در کوهستان‌های شهرستان کرج هر ۱۵ روز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=2375