• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:

بیش از ۵۴ هزار نفر البرزی در سال گذشته، آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند

  • کد خبر : 23553
  • 08 فروردین 1403 - 16:00
بیش از ۵۴ هزار نفر البرزی در سال گذشته، آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند
بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از فراگیری ۵۴ هزار و ۱۳۸ نفر البرزی از آموزشهای فنی و حرفه ای در سال گذشته خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز؛ بهزاد غفاری مدیرکل در تشریح عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه ای بخش دولتی و خصوصی استان در یکسال اخیر گفت:

۲۴ هزار و ۹۳۶ نفر دوره معادل ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۸۶۱ نفر ساعت آموزش در بخش دولتی و ۲۹ هزار و ۲۰۲ نفر دوره معادل ۵ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت نیز در بخش آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان در چهار خوشه فرهنگ و هنر ، کشاورزی، صنعت و خدمات انجام شده است.
وی ادامه داد: آموزشهای مهارتی به گروههای مختلفی از جمله سربازان وظیفه نیروهای مسلّح، زندانیان، ساکنین سکونت گاههای غیر رسمی، آسیب دیدگان اجتماعی، روستائیان، دانش آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، عشایر، اتباع خارجی، زنان خانه دار، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و… ارائه می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی، ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال پایدار را از مهمترین اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برشمرد و اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز با دارا بودن ۷ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و بیش از ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال در سطح استان در راستای سیاست های سازمان به بیش از ۱۹ جامعه هدف ، خدمات آموزشی ارائه می دهد.

گفتنی است سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیش از ۳۰ هزار استاندارد شغلی و حدود ۱۵ هزار شایستگی تعریف کرده و مدارک آن در بیش از ۲۰۰ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ترجمه و استفاده است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23553