• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
شهردار کمالشهر:

بارش باران و تلاش بی وقفه عوامل شهرداری کمالشهر

  • کد خبر : 23547
  • 07 فروردین 1403 - 19:03
بارش باران و تلاش بی وقفه عوامل شهرداری کمالشهر
رفع آب گرفتگی. آبهای بالا دستی.سیل و مهار در پایین دست. طی دستور مهندس اسدی شهردار و رئیس ستاد بحران کمالشهر .

مسئولین عوامل خدمات شهری کلیه ماشین آلات سبک و سنگین از اوایل صبح آماده باش برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر و منازل در سطح شهر بوده و تا کنون در حال رفع آب گرفتگی در سطح شهر کمالشهر می باشند.

با توجه به تداوم بارندگی و ورود سامانه پر قدرت بارشی در یک دهه اخیر آماده باش نیروها ادامه دارد.

مهندس اسدی افزود : حجم آب بسیار زیاد امروز در منطقه کمالشهر شامل جاری شدن آبهای بالا دست از شهرک صنعتی بهارستان ،بهشت سکینه ،شهرک صنعتی هلجرد ، آبهای جاری شده از پلیس راه چهارباغ به سمت بلوار شهید بهشتی کمالشهر و آبهای داخل گالری مترو به سمت پیشاهنگی بوده است و با توجه ساخت و سازها و توسعه در شهرک صنعتی بهارستان و بهشت سکینه و درنتیجه پوشاندن سطح زمین ها و انهار خاکی و کوهپایه با آسفالت و ساخت و سازها سبب بروز چنین مشکلاتی شده است.
با تدابیر مدیریت شهری برای مهار آبهای بالا دستی از جمله ایجاد پارک جنگلی با پوشش درخت و گل و گیاه و حفر چاه. ایجاد کانالهای عرضی در سطح شهر . تقسیم راه آب در بالای اتوبان، ایجاد سد های خاکی در زمین های بایر و زراعی، ایجاد و تکمیل لوله گذاری از بلوار شهید بهشتی تا انتهای خرمدشت و اتصال به سیاه جوب، لایروبی مداوم انهار سطح شهر.
در ادامه شهردار کمالشهر مهندس اسدی اعلام کرد کنترل و مهار آب‌های بالادستی در حیطه وظایف آب منطقه‌ای می‌باشد و با این حال شهرداری آماده هرگونه همکاری با مسئولین آب منطقه‌ای جهت کنترل بحران ها بمنظور رفاه حال شهروندان عزیز می باشد .
سیل امروز خسارتی نداشت و لذا شهرداری ضمن عذرخواهی قدردان شکیبایی و همراهی شهروندان محترم کمالشهر می باشد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23547