• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

پلمب ۲۳۲ مرکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی در البرز

  • کد خبر : 23484
  • 03 فروردین 1403 - 8:18
پلمب ۲۳۲ مرکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به بیش از ۶۰ هزار مورد بازدید از مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی از ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین و پلمب ۲۳۲ واحد خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز، بهرام صیادی در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با نتایج اجرای طرح سلامت نوروزی در استان البرز از ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین ماه اعلام کرد: طی این مدت ۱۱ هزار و ۱۶۱ تماس با اورژانس ۱۱۵ البرز برقرار و نیروهای امدادی به ۴ هزار و ۱۵۴ مأموریت اعزام شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۷۳۷ مورد مأموریت غیر تصادفی و ۴۱۶ مورد مأموریت تصادفی بوده است، افزود: تصادفات شهری ۳۰۸ مصدوم و تصادفات جاده‌ای ۳۰۸ مصدوم بر جا گذاشتند. همچنین طی این مدت ۳۳ هزار و ۷۸۲ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به مراجعه ۷۷ نفر به ایستگاه سلامت بیان کرد: در بازه زمانی مذکور، ۶۰ هزار و ۳۵۰ مورد بازدید از مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی انجام و یک هزار و ۹۱۸ مرکز به مراجع قضائی معرفی و ۲۳۲ واحد نیز پلمب شدند.

صیادی از معدوم سازی ۷۳ هزار و ۱۸۷ کیلوگرم مواد غذایی طی این بازدیدها و نیز کنترل کیفی مواد غذایی و محیط در محل به تعداد ۶۱ هزار و ۷۰۷ مورد خبر داد و گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز طی این مدت ۲۳ مورد بازدید مدیریتی از بیمارستان‌ها داشته است.

وی با اشاره به ۲۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز درمانی و تشخیصی، ۱۳ مورد بازدید از آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و ۱۴ مورد بازدید پرستاری از مراکز درمانی طی این مدت بیان کرد: همچنین طی این مدت ۴۳ مورد بازدید از واحدهای تولیدی توسط معاونت غذا و دارو انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پایان از پنج مورد بازرسی از مراکز درمانی، ۳۳ مورد بازدید از مراکز عرضه سلامت محور و ۱۷۶ مورد بازدید از داروخانه‌های سطح استان خبر داد و اظهار کرد: امید آن می‌رود با تداوم و استمرار نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مجموعه‌های مرتبط، سطح بهداشت و درمان استان ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23484